سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 دی 1391برچسب:جزیره ایرانی,امارات, توسط محمدرضا نصری زاد |
 
تکرار ادعای نخ نما شده درباره جزایر سه‌گانه/ بازتاب اظهارات سردار وحیدی
 دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفتگو با برخی روزنامه های عربی بار دیگر موضع ضدایرانی درباره جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ را تکرار کرد.

موضع دوباره اعراب علیه جزایر سه‌گانه

"عبداللطیف الزیانی" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفتگو با برخی روزنامه های عربی از جمله الحیات و الشرق الاوسط به تکرار ادعاهای نخ نما شده درباره ایران پرداخت.

وی مدعی سیطره امارات بر جزایر سه گانه ایران شد و افزود: ما اختلافی با ملت مسلمان و همسایه ایران نداریم. ما به عدم دخالت در امور کشورهای دیگر و سیاست حسن همجواری پایبند بوده و خواهان حل منازعات منطقه ای از راههای مسالمت آمیز هستیم. البته در مقابل، دخالت در امور داخلی کشورهای عضو را نمی پذیریم.

الزیانی ادعا کرد : موضوع شورای همکاری خلیج فارس درباره "جزایر اماراتی" ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ واضح و ثابت است و ما آن را به منزله اشغال جزایر از سوی ایران می دانیم.

وی همچنین در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود، خواستار حل این مسئله از راههای دیپلماتیک و یا طرح مسئله در دادگاه لاهه شد.

بازتاب گسترده اظهارات وزیردفاع ایران

رسانه های عربی امروز به طور گسترده اظهارات سردار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره استقرار پاتریوتها در ترکیه را پوشش داده اند.

سردار وحیدی امروز در اظهاراتی تاکید کرد: استقرار سیستم موشکی پاتریوت در ترکیه سبب تقویت امنیت این کشور نمی شود، بلکه به ضرر آن تمام خواهد شد.

رسانه های عربی امروز به طور گسترده این اظهارات را مورد توجه قرار داده اند و اکثر آنها به این موضوع که استقرار پاتریوتها سبب افزایش امنیت ترکیه نمی شود، اشاره کرده اند. روزنامه الحیات چاپ لندن، الشروق مصر، المنار و بخش عربی یونایتدپرس از جمله رسانه هایی بوده اند که این اظهارات را پوشش داده اند.

- موضوع سومی که امروز مورد توجه رسانه های عربی قرار گرفته کمکهای جمهوری اسلامی به آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک است که از سوی پایگاه خبری روزنامه المصری الیوم و روزنامه النهار لبنان مورد توجه قرار گرفته است.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.