سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:استقلال, نکونام ,مجیدی, توسط محمدرضا نصری زاد |

نکونام مي‌ماند، رحمتي هم مثل پورشه است!

فتح‌الله‌زاده: مگر ديوانه‌ايم مجيدي را خراب کنيم


مديرعامل باشگاه استقلال مي‌گويد قرارداد فرهاد مجيدي با اين باشگاه ابهامي ندارد و اگر استقلال تخلف کرده، پس سپاهان و تراکتورسازي هم متخلفند.


فتح‌الله‌زاده درباره ابهامات قرارداد فرهاد مجيدي گفت: هيچ ابهامي در ميان نيست. من هميشه هوادارمحور بوده‌ام و آن‌ها هم به من اطمينان دارند و مي‌دانند وقتي مي‌گويم کاري مي‌شود حتما مي‌شود. ما قرارداد ردي را فسخ کرده‌ايم و به او گفته‌ايم که 20 روز ديگر پولش را مي‌دهيم. فدراسيون نگران بود که نکند پول اين بازيکن پرداخت نشود به همين علت تعهد داديم که حتما پول ردي را بدهيم. ضمن اينکه اگر مجيدي بخواهد فردا بازي کند امروز بايد پول ردي را بدهيم تا او به ميدان برود و اين کار را هم خواهيم کرد. مطمئن باشيد که اگر به اين نتيجه برسيم که فرهاد به بازي آلومينيوم مي‌رسد روز قبل بازي پول ردي را مي‌دهيم. پول ردي را هم کامل مي‌دهيم. ما بايد 70 هزار دلار به ردي بدهيم که البته برايمان سخت است ولي نمي‌دانم بنده خدا رويانيان که بايد 2 ميليون دلار به ژوزه بدهد چه کار مي‌خواهد بکند.

وي ادامه داد: هميشه گفته‌ام که قوانين فوتبال ما مشکل دارد چون در فوتبال دنيا وقتي يک باشگاه با بازيکني قرارداد 5 ساله مي‌بندد مي‌تواند در ميانه قرارداد بگويد که از او راضي نيست و قراردادش را فسخ کند در اين صورت بازيکن تمام فکر و ذکرش را بر بازي‌اش متمرکز مي‌کند اما قوانين فوتبال ما طوري است که هميشه يا بازيکن متضرر مي‌شود يا باشگاه. اصلا اين همه دعاوي که در کميته انضباطي مطرح مي‌شود به خاطر همين نقص در قانون است. به عنوان نمونه وقتي مسئله سقف قرارداد مطرح شد من اعلام کردم که اين کار درست نيست و باعث بالا رفتن قيمت‌ها مي‌شود نتيجه‌اش هم اين شده که اکنون 80 درصد بازيکنان از باشگاه‌ها طلبکارند و باشگاه‌ها هم پول ندارند که به آن‌ها بدهند.

فتح‌الله‌زاده همچنين درباره غيبت جواد نکونام در تمرين يکشنبه استقلال گفت: من امروز از اين مسئله مطلع شدم بنابراين آن را پيگيري مي‌کنم که ببينم غيبت نکونام با اجازه کادر فني بوده يا بدون آن. ضمن اينکه مجتبي جباري هم امروز در تمرين حاضر نمي‌شود چون امير قلعه‌نويي به او استراحت داده است.

در ادامه خبرنگاري به فتح‌الله‌زاده گفت که قديمي‌ها مي‌گويند دو پادشاه در يک اقليم نمي‌گنجند آيا حضور مجيدي و نکونام در استقلال مشکلي ايجاد نمي‌کنند؟ فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: دو پادشاه که هيچ من ثابت مي‌کنم که 5 پادشاه هم در يک اقليم مي‌گنجند. ما آن‌ها را مي‌گنجانيم و نتيجه‌اش را هم مي‌گيريم!

خبرنگار ديگري در ادامه از فتح‌الله‌زاده پرسيد که آيا جذب مجيدي از سوي استقلال براي خراب کردن اين بازيکن نبوده است و نظرش را درباره مکتب استقلال جويا شد. فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: اينقدر نگوييد مکتب. مکتب براي دين است و به فوتبال ربطي ندارد. ما در فوتبال اسطوره داريم. ضمن اينکه مگر ديوانه‌ايم که چند صد ميليون تومان خرج کنيم که مجيدي را خراب کنيم. کسي نمي‌تواند او را خراب کند.

وي در ادامه درباره سرنوشت سرپرستي تيم فوتبال استقلال هم گفت: هنوز درباره اين مسئله بحث نکرده‌ايم چون چهارشنبه بازي داريم و بايد سريعا به بندرعباس برويم. پس از بازي با آلومينيوم درباره سرپرست تيم تصميم مي‌گيريم.

فتح‌الله‌زاده در ادامه و در پاسخ به اين سوال که چقدر اميدوار است مشکلات مالي تيمش حل شود گفت: اگر مشکلات ما حل شود که ديگر فوتبال نمي‌شود. ما عادت کرده‌ايم که با مشکل کار کنيم. اصلا آرامش به فوتبال ما و به من حرام است. ما مشکلات زيادي داريم و اگر قول بدهيد که پيش خودمان بماند مي‌گويم که تا حالا به 5 بازيکن تيمم از جمله رحمتي و نکونام قول داده‌ام که ماشينم را بفروشم و پولشان را بدهم.

در ادامه خبرنگاري به مديرعامل استقلال گفت که نظرش درباره مشکلات مديريتي پرسپوليس و عملکرد دوستش يعني رويانيان چيست؟ وي در پاسخ گفت: رويانيان چگونه دوستي است که يک پورشه به من نمي‌دهد؟ اگر او به من هم پورشه بدهد برايش بازي مي‌کنم و گل هم مي‌زنم. ما با پرسپوليسي‌ها در بيرون زمين دوست هستيم و در داخل زمين رقيب. اين را هم بگويم که مشکل فوتبال ما مديريتي نيست.

وي ادامه داد: در تيم ما 8 بازيکن بزرگ حضور دارند که همه ظرفيت‌هاي بالايي دارند و سخت است که بشود آن‌ها را کنترل کرد اما ما براي قهرمان شدن بايد اين مشکلات را تحمل کنيم. مشکلات ما زياد است اما حاد نيست و ما از عهده تحمل‌شان برمي‌آييم.

مديرعامل استقلال همچنين درباره احتمال جدايي نکونام و رحمتي از اين تيم گفت: نکونام مصمم بود که از استقلال برود اما وقتي با او صحبت کردم تصميم گرفت که تا آخر فصل با ما بماند. رحمتي هم حکم يک پورشه را دارد که هم دوست دارند او را داشته باشند و من مجبورم که او را قايم کنم تا کسي او را نبيند.

فتح‌الله‌زاده درباره حضور وحيد طالب‌لو در باشگاه استقلال هم گفت: وحيد براي دريافت پولش آمده بود چون ما نزديک 200 ميليون تومان به او بدهکاريم. امسال هم اگر جا داشتيم او را جذب مي‌کرديم اما متاسفانه جاي خالي براي اين کار نداشتيم. به هر حال وحيد يک استقلالي است و يک روز بايد به تيمش بازگردد.

در ادامه خبرنگار ديگري باز هم به بحث قرارداد مجيدي اشاره کرد و پرسيد آيا با توجه به اينکه هنوز قرار داد ردي فسخ نشده ثبت قرارداد مجيدي خلاف قانون نبوده است؟ فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: اگر تخلف بود که قراردادش ثبت نمي‌شد. مي‌گويند که ثبت قرارداد مجيدي به خاطر نفوذ ما بوده ، ما اگر نفوذ داشتيم که چهار روز در بيابان نمي‌مانديم. البته من از مردم گهر به خاطر ميزباني خوب‌شان تقدير کردم اما حرف‌مان اين بود که اگر گهر مي‌تواند ميزباني کند که مي‌تواند، چرا فقط ما را به آنجا فرستادند و ديگران را نمي‌فرستند. درباره ثبت قرارداد مجيدي هم بايد بگويم که اگر اين کار تخلف است که اکنون سپاهان و تراکتورسازي هم دارند قرارداد ثبت مي‌کنند، پس آن‌ها هم تخلف کرده‌اند.

در ادامه خبرنگاري به فتح‌الله‌زاده گفت که چرا از اسپانسرهاي داخلي براي تيمش استفاده نمي‌کند که او در پاسخ گفت: وقتي که شما با يک شرکت قرارداد مي‌بنديد به آن تعهد داريد و نمي‌توانيد جر زني کنيد اما همين جا اعلام مي‌کنم که براي فصل آينده اگر يک شرکت ايراني بتواند همين مبلغ يا کمي کمتر از آن را بپردازد حاضريم با آن قرارداد ببنديم.

وي درباره مشکلات فدراسيون فوتبال هم گفت: اوضاع فدراسيون در شرايط کنوني خوب نيست و به نظر مي‌رسد که تحت فشارهاي روحي و رواني است. بايد هرچه سريع‌تر دست به دست هم دهيم تا اين مشکلات حل شود ضمن اينکه به عقيده من حضور کفاشيان مي‌تواند براي فدراسيون مثمر ثمر باشد.

فتح‌الله‌زاده همچنين گفت: درباره نشان شواليه من خيلي کم‌لطفي شد اما سکوت کردم. اکنون هم از يک نفر شکايت کرده‌ام تا ثابت شود که نشان من ارزشمند بوده يا برايش پول داده‌ام. شما براي دريافت مدرک دکترا هم ناچار هستيد که در مجله‌هاي معروف به ISI مقاله چاپ کنيد و براي اين کار بايد پول بپردازيد يا اگر بخواهيد مربي شويد بايد براي شرکت در کلاس‌هايش پول بپردازيد مانند فرهاد مجيدي که چندين ميليون پول داده تا در کلاس مربي‌گري شرکت کند. آيا درست است که وقتي او مربي شد بگوييم براي گرفتن مدرک مربي‌گري‌اش پول داده و مدرکش ارزشي ندارد؟

در ادامه خبرنگار ديگري به فتح‌الله‌زاده گفت با توجه به اينکه قانون مي‌گويد اسپانسر يک تيم نمي‌تواند همزمان اسپانسر برگزار کننده مسابقه‌ها باشد آيا اسپانسر بودن بانک رفاه براي استقلال و اتحاديه فوتبال و سازمان ليگ خلاف قانون نيست که مديرعامل استقلال گفت: اولا که سازمان ليگ چنين اسپانسري ندارد. دوما چنين قانوني در فيفا مطرح نشده. در فيفا آمده است که مالک يک باشگاه نمي‌تواند مالک يا اسپانسر باشگاه ديگر باشد. در نهايت اگر شما درباره حرفتان مطمئن هستيد مي‌توانيد مطلب را به فدراسيون اطلاع دهيد تا هم ما و هم پرسپوليس را محکوم کند.

مديرعامل باشگاه استقلال همچنين درباره فشارهايي که براي استعفاي کفاشيان به وجود آمده گفت: به نظر من حضور او مي‌تواند در فدراسيون مثمر ثمر باشد هرچند من انتقادات جدي به فدراسيون و اصلاحات آن دارم. موافق حذف کفاشيان از فدراسيون نيستم. فدراسيون تحت فشار روحي رواني زيادي است که بايد سريع‌تر آن را رفع کنند.

وي افزود: در اساسنامه فدراسيون، هيات رييسه را فرماليته نمي‌دانم بلکه مي‌تواند خيلي تاثيرگذار باشد. زماني که من، شفق و عزيز محمدي در هيات رييسه بوديم مراقبت‌هاي زيادي انجام مي‌داديم و در مسائل زيادي ايستادگي مي‌کرديم الان هم ضعف‌هاي فدراسيون بيشتر به مسائل فني برمي‌گردد ضمن اينکه آيين‌نامه قرارداد بازيکنان با باشگاه‌ها بايد اصلاح شود.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.