سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛
ناگفته‌های خداداد درباره فدراسیون، تیم ملی، کی‌روش و جام جهانی



 
 
 
 
 
 

کی‌روش جرات دارد از یعقوب کریمی به جای دژاگه استفاده کند؟/اهل ارتباطات نیستم/نه نیاز مالی دارم، نه نیاز فوتبالی/باید منتظر معجزه در بازی ازبکستان و کره باشیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به نتایج تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گفت: نباید توقع بیشتر از این تیم ملی داشت، به خصوص وقتی تیم اصلی ما در این رقابت‌ها شرکت نکرده بود.

خداداد عزیزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب افزود: در برهه کنونی هم در رده تیم ملی و هم در رده باشگاهی شرایط خوبی نداریم چراکه استعداد جدیدی در فوتبال ما کشف نشده، ما سازندگی در فوتبال نداشتیم. در طول چند سال اخیر هیچ‌گاه بازیکنان جدیدی در خط دفاع، هافبک و فوروارد نداشتیم که جانشین بازیکنان با سابقه در تیم ملی کنیم.

لیگ برتر هیچ چیز قشنگی ندارد

وی ادامه داد: در لیگ برتر ما هیچ قشنگی دیده نمی‌شود. در گذشته در حدود 10 -12 سال پیش حتی اگر تیم‌های جوانان و امید ما از مسابقات آسیایی حذف می‌شدند اما در هر دوره بازیکنان زیادی مانند مهدی مهدوی‌کیا،علی موسوی، علی کریمی به فوتبال کشور معرفی می‌شدند اما الان استعدادی نداریم. وقتی سرمربی تیم ملی حتی حاضر نمی‌شود در مسابقات غرب آسیا روی نیمکت بنشیند چه می‌توان گفت؟ اگر قرار بود کی‌روش در مسابقات غرب آسیا روی نیمکت ننشیند چرا به این مسابقات رفت؟

این پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: باید برای مسابقات غرب آسیا تیم امید با سرمربیگری علیرضا منصوریان اعزام می‌شد و حتی می‌توانستیم تیم جوانان را با سه بازیکن امید به این رقابت ها اعزام کنیم اما این که تیم منتخب لیگ به این مسابقات اعزام شود غلط اندرغلط بود. ما در تیمی که به مسابقات غرب آسیا اعزام کردیم حتی بازیکنانی داشتیم که نزدیک به 30 سال سن داشتند و هیچ‌کدام هم در تیم ملی بازی نخواهند کرد، در این بین چه سودی داشت این نفرات را به مسابقات غرب آسیا اعزام کردیم؟ ما می‌توانستیم به جای آنها بازیکنان 20 ساله‌ای را به این مسابقات اعزام کنیم تا تجربه به دست بیاورد و در آینده هم می‌توانستند به تیم ملی کمک کند.

غرب آسیا شبیه یک شو  بود

عزیزی اظهار داشت: اینکه لیگ را یک و ماه و نیم تعطیل کنیم و بازیکنان 30 ساله و 28 ساله را به مسابقات غرب آسیا اعزام شوند و سرمربی هم روی نیمکت ننشیند همگی شبیه یک شو است. در نهایت تیم ملی نتوانست ازگروه صعود کند و آبرویزی آن برای فوتبال ما ماند.

وی درخصوص اینکه ریکارد سرمربی عربستان هم در هنگام بازی‌های این تیم در غرب آسیا روی نیمکت ننشست، گفت: عربستانی‌ها خیلی کارهای دیگر انجام می‌دهند، کشورهای عربی هم همین طور، اما به ما ارتباطی ندارد که آنها چکار می‌کنند.

عزیزی اضافه کرد: بسیاری از بازیکنانی که در مسابقات غرب آسیابه میدان رفتند را در اردوی تیم ملی نخواهیم دید. اگر بخاطر داشته باشید قبل از دیدار مقابل ازبکستان هم یک دیدار تدارکاتی مقابل تاجیکستان داشتیم، اما هیچ‌کدام از آنهایی که در این دیدار به میدان رفتند مقابل ازبکستان بازی نکردند، الان هم همینطور است. بازیکنانی که در غرب آسیا بازی کردند در ترکیب تیم ملی جایی نخواهند داشت. شما فکر می‌کنید آیا کی‌روش جرات دارد از یعقوب کریمی به جای اشکان دژاگه استفاده کند؟ ما باید توجه کنیم رایکارد با فوتبال عربستان چه کرد و فوتبال ما در کجا قرار دارد.

نسل فعلی نسل سوخته است

عزیزی در پاسخ به این سوال که خود شما برای سازندگی فوتبال چه قدم‌هایی برداشته؟ گفت: من کارنامه‌ام در ابومسلم مشخص است. در سال 85 وقتی سرمربی این تیم بودم در یک فصل جوانانی از خود مشهد به تیم اضافه کردم که آنها توانستند خود را نشان دهند اما در کل مباحثی که در خصوص سازندگی فوتبال عنوان کردم در مورد خودم نبود. بنده اعتقادم بر این است که اگر قرار بود با تیم منتخب لیگ نتوانیم در غرب آسیا از گروه خود صعود کنیم چه بهتر که با تیم امید به مسابقات اعزام می‌شدیم. ما سرمایه‌گذاری روی فوتبال خود انجام ندادیم و نسل فعلی نسل سوخته است. این نسل باید کاملا عوض شود.

وی افزود: باید هم اکنون به بازیکنان 20 و 21 ساله میدان بدهیم و با انجام بازی‌های تدارکاتی آنها را برای 5 سال دیگر آماده کنیم. خود من قبل از بازی تیم ملی برابر ازبکستان در مصاحبه‌ای اعلام کردم اگر ما ازبکستان را ببریم تقریبا صعود ما به جام جهانی قطعی خواهد بود و خطاب به کی‌روش گفتم اگر این امر محقق شد تمامی بازیکنان بالای 25 سال تیم ملی را کنار گذاشته و جوانان 23 سال را دعوت كند و همین تیم یک سال وقت دارد با انجام 10 تا 12 بازی تدارکاتی عازم جام جهانی شود، حتی ما در جام جهانی هم با همین نفرات شرکت کنیم و با 3 شکست در همان مرحله مقدماتی به کشور باز گردیم اما بعد از آن این تیم برای مسابقات جام ملت‌ها و همچنین دوره بعدی جام جهانی آماده خواهد شد.

ما باید به جوانان خود بها بدهیم

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: آیا ما با همین تیم ملی فعلی اگر به جام جهانی برویم می‌توانیم از گروه خود صعود کنیم؟ تحقق این امر غیر ممکن است، پس همان بهتر که ما به جوانان خود بها بدهیم و اگر این امر محقق شود مطمئنم دو سال دیگر در رقابت‌های جام ملت‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت. کاری که کره و ژاپن کردند.

هیچ‌کس به فکر آینده سازی نیست

عزیزی اضافه کرد: متاسفانه ما چنین برنامه‌هایی را در فوتبال کشور انجام نمی‌دهیم و هر مدیر و مربی که می‌آید می‌گوید تا وقتی که من باشم باید به نحوی عمل کنم که با شرایط فعلی فقط جایگاه خود را حفظ کنم و هیچ‌کس به فکر آینده سازی نیست.

رویانیان بهترین جانشین برای کفاشیان است

وی با اشاره به اظهارات محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در برنامه ورزش از نگاه دو هفته گذشته گفت: اگر آنچه که محمد رویانیان به آن تاکید داشت پیاده شود به طور یقین تحولی در باشگاه پرسپولیس رخ خواهد داد به شرطی که بگذارند او کارش را انجام دهد. در شرایط فعلی هم به نظر من رویانیان می‌تواند بهترین جانشین  برای کفاشیان باشد. رویانیان اگرچه فوتبالی نیست، اما صادقانه حرف می‌زند و قشنگ‌ترین کار او توجه ویژه روی تیم‌های پایه است. مشکل اصلی ما عدم سازندگی در تیم‌های پایه است.

مشکل سربازی بازیکنان فوتبال حل شود

عزیزی همچنین خطاب به مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: من یک پیشنهاد به آنها می‌دهم و اینکه مسوولان فدراسیون فوتبال تلاش کنند با تصویب قانونی مشکل سربازی بازیکنان فوتبال حل شود. خود من در تیم ابومسلم که بودم یک بازیکن را از رده امیدها به تیم بزرگسالان آوردم و این بازیکن تازه در تیم جا افتاده بود که برای گذراندن دوران سربازی به مدت دو سال از تیم ما جدا شد. این بازیکن وقتی بعد از دو سال به تیم ما برگشت دیگر آن بازیکن سابق نبود. یک پیشنهاد دیگر هم به فدراسیون فوتبال دارم که آنها باشگاه‌ها را موظف کنند در هر مسابقه از دو بازیکن زیر 23 سال استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگر تیم‌ها موظف شوند در هر مسابقه از دو بازیکن زیر 23 سال استفاده کنند به طور یقین تلاش خواهند کرد با برنامه‌ریزی دقیق روی تیم‌های پایه بهترین‌ها را به تیم بزرگسالان انتقال دهند. به اعتقاد من باید هر تیمی موظف شود در لیست 18 نفره خود 4 بازیکن 23 سال قرار دهد که حداقل دو بازیکن باید ترکیب اصلی تیم به میدان بروند. مطمئنا اگر این رویه را سرلوحه قرار دهیم نه اینکه سطح لیگ ما پایین نمی‌آید بلکه کمک زیادی هم به تیم ملی می‌شود.

صعود به جام جهانی نیاز به دو - سه معجزه دارد

این کارشناس فوتبال همچنین با اشاره به شرایط تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گفت: هنگامی که دو بر یک از یمن جلو بودیم من ترس داشتم هر آن تیم یمن گل مساوی را بزند، برای اینکه ما برنامه‌ای نداشتیم و کاری انجام نمی‌دادیم. در حال حاضر هم صعود تیم ملی به جام جهانی نیاز به دو - سه معجزه دارد. ما قطر را اگر در دوحه شکست دهیم، در تهران هم مقابل لبنان پیروز شویم، باید منتظر معجزه در بازی ازبکستان و کره باشیم. بعد از آن هم در آخرین مسابقه خود باید درسئول مقابل کره جنوبی قرار بگیریم و 3 امتیاز را به دست بیاوریم. در کل عوامل زیادی باید دست به دست بدهند و معجزه‌های زیادی اتفاق بیفتد تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

فوتبال ما با این وضعیت تعطیل است

عزیزی در خصوص اینکه آیا مربیان تیم ملی این فرصت را دارند در 3 دیدار باقیمانده از مقدماتی جام جهانی دست به جوانگرایی بزنند، گفت: الان انجام چنین کاری ریسک است، در حالیکه تیم آماده حضور در جام جهانی می‌شود. انجام چنین اقدامی کار هر مربی نیست، اما وقتی تیم ملی به جام جهانی صعود کرد و پرچم ایران هم در بین 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها به اهتزاز در آمد آن وقت می‌توانیم جوانگرایی کنیم. ما باید با تشکیل تیم جوان آماده بازی‌های جام‌جهانی 2016 باشیم اما در حال حاضر با این وضعیت فوتبال ما تعطیل است. لیگی که در یک نیم فصل 4 بار تعطیل می‌شود باید تعطیل شود. مردم وقتی بازی‌های استقلال یا پرسپولیس را در مسابقات لیگ برتر تماشا می‌کنند سکته ناقص می‌زنند. هنگامی که بازی تیم ملی را تماشا می‌کنند نیز سکته مغزی و دچارایست قلبی می‌شوند. در فوتبال ما هیچ چیزی وجود ندارد که به آن افتخار کنیم.

کریمی هم می‌دانست نباید جزو 3 نفر نهایی بهترین‌های آسیایی باشد

وی افزود: وضعیت ما آنقدر مصیبت‌وار شده که وقتی علی کریمی در لیست 3 کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا قرار می‌گیرد نمی‌دانیم از خوشحالی چه کنیم، در حالیکه خود کریمی هم می‌دانست نباید جزو 3 نفر نهایی بهترین‌های آسیایی باشد. در گذشته مقاطعی بود که حتی 5 بازیکن لژیونر در لیگ‌های درجه اول اروپایی داشتیم. اما الان خبری نیست.

انتخاب فدراسیون ایران شبیه یک معجزه بود

عزیزی همچنین درخصوص انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان برترین فدراسیون سال 2012 آسیا گفت: خود من از این انتخاب تعجب می‌کنم. این انتخاب شبیه یک معجزه بود. چگونه می‌شود در حضور کشورهایی مانند ژاپن، کره و حتی عربستان یا قطر که از لحاظ زیرساخت‌ها کارهای زیادی انجام داده اند ایران به عنوان برترین فدراسیون شناخته می‌شود؟

اهل ارتباطات نیستم

وی درخصوص ادامه فعالیت مربیگری‌اش در فوتبال کشور گفت: من جایی نیستم و در برهه كنونی خیلی راحت زندگی‌ام را انجام می‌دهم چون اهل ارتباطات نیستم و به دنبال این مسائل هم نمی‌گردم. من ترجیح می‌دهم در خانه استراحت کنم. خوشبختانه نه نیاز مالی دارم و نه نیاز فوتبالی. مثل خیلی‌های دیگر هم به صورت شبانه روز موبایلم روشن نیست تا با فلان مسئول یا وزیر یا حتی دلال ارتباط بگیرم. بیرون از گود می‌نشینم و هر باشگاهی که تمایل داشت با خداداد عزیزی همکاری کند شرایطم را بازگو خواهم کرد.

مانند برخی مربیان نیستم که بازیکن را سیاه کنم

عزیزی درخصوص وضعیت تیم ابومسلم گفت: من با این تیم به عنوان مدیرفنی همکاری می‌کنم اما در آنجا هم وضعیت مالکیت باشگاه مشخص نیست و همچنان بحث مدیریت آن در کش و قوس است. در ابومسلم هم به مانند بسیاری از باشگاه‌ها پول وجود ندارد و هنگامی که پول نباشد نمی‌توان امور را پیش برد. من هم به مانند برخی مربیان نیستم که بازیکن را سیاه کنم. باشگاه‌های ما به جز ذوب آهن حتی یک ورزشگاه برای خود ندارند.

وی افزود: الان در نیم فصل مسابقات لیگ برتر قرار داریم اما بسیاری از تیم‌ها حتی 10 درصد پول بازیکنان خود را ندادند. متاسفانه کمیته انضباطی هم در رسیدگی به مطالبات بازیکنان هیچ کاری انجام نمی‌دهد و منتظر هستند در جایی اتفاقی رخ دهد و شلوغ شود تا بلافاصله بازیکنان یا باشگاه‌ها را جریمه کنند.

فردوسی‌پور جرات نمی‌کند برنامه‌ای تهیه کند که برخی مدیران بر چه اساسی روی صندلی نشسته اند.

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: عادل فردوسی‌پور هم که می‌گویند عادل است یک بار برنامه‌ای نساخته که بازیکنانی که به حق خود نمی‌رسند و نمی‌توانند پول خود را از باشگاه‌ها بگیرند با چه مصیبت‌هایی روبرو هستند. امیدوارم به این موضوع با جدیت رسیدگی شود. متاسفانه مدیران باشگاه‌ها از کانال‌های بسیار قوی به باشگاه‌ها می‌آیند که خود فردوسی‌پور هم نمی‌تواند و جرات نمی‌کند برنامه‌ای رادر این زمینه تهیه کند که این مدیران بر چه اساسی روی صندلی مدیرعاملی باشگاه نشسته اند.

درب برخی باشگاه‌ها را باید تخته کرد

عزیزی اضافه کرد: در همه جا خوب و بد وجود دارد اما در فوتبال بد بیشتر است. امیدوارم کمیته انضباطی مسائل پیرامون حقوق بازیكنان را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا بازیکنان به حق خود برسند و تیم‌هایی که پول ندارند فعالیتشان را تعلیق کنند. وقتی باشگاه‌ها نمی‌توانند پول‌هایی که به بازیکنان وعده داده و قرارداد بسته‌اند پرداخت کنند، در مسابقات شرکت نکنند بهتر است. باید درب چنین باشگاه‌هایی را تخته کرد.

دادکان پول زیادی را به برانکو پرداخت کرد

وی درخصوص اظهارات محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که اعلام کرده بود اگر به این فدراسیون بازگردد یکسال فوتبال را تعطیل و سقف قراردادها را 50 میلیون خواهد کرد، گفت: نمی‌توان سقف قراردادها را 50 میلیون تعیین کرد. هیچ‌گاه رئیس فدارسیون نمی‌تواند برای باشگاه‌ها تعیین و تکلیف کند، بلکه رئیس فدراسیون به عنوان متولی فوتبال می‌تواند کلیات فوتبال را بنویسد، ضمن اینکه خود دادکان پول زیادی را به برانکو پرداخت کرد. الان هم نمی‌توان بیرون نشست و گفت لنگش کن، این غیر منطقی است. هر مشکلی راهی دارد اما در فوتبال راهی نیست.

مشکل ما از بالا است

عزیزی تاکید کرد: من دادکان را دوست دارم اما با این نظر او که باید سقف قرارداد را 50 میلیون کنیم موافق نیستم چراکه مشکلی حل نمی‌شود. مشکل ما از بالا است. خانه‌ی فوتبال از پای بست خراب است. خود ما چه کرده‌ایم؟ فدراسیون ژاپن 10 سال پیش که کار زیربنایی در فوتبال را آغاز کرد هیچ‌گاه نگفت  فوتبال باید تعطیل شود، بلکه تاکید کردند باید از پایه کار کنیم و برنامه‌ریزی گسترده روی تیم های نوجوانان، جوانان و امید خود انجام دادند و همین مساله باعث شد فوتبالیست‌هایی خوبی را حتی به سطح یک فوتبال دنیا معرفی کنند. الان هم باشگاه های ما باید تمرکز خود را روی تیم های پایه بگذارند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری و استانی در رده تیم‌های پایه گفت: این مسابقات سودی ندارد و بسیار سردرگم و بی برنامه است، در نهایت هم خروجی زیادی ندارد. تیم‌های پایه که هیچ، خود من با تیم ابومسلم در مسابقات دسته یک کشور حضور دارم و می‌توانم ادعا کنم حتی برگزاری این مسابقات هم هیج سودی ندارد و بهتر است تعطیل شود.

عزیزی افزود: سال گذشته تیمی مانند گهر از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمد اما این تیم الان چه روزگاری را سپری می‌کند؟ هیچ چیزی ندارد. بازی‌های این تیم در تهران و کرج برگزار می‌شود. سایر تیم‌هایی هم که در لیگ دسته اول وجود دارند شرایط مشابه را دارا هستند. خود ما برای یک انجام مسابقه به مسجد سلیمان رفتیم با تیم این شهر بازی کنیم اما حتی یک هتل در آنجا پیدا نکردیم و مجبور شدیم در خوابگاه بمانیم. شرایط خوابگاه به گونه‌ای بود كه اگر در اتوبوس می‌خوابیدیم بهتر بود. الان همین تیم مسجد سلیمان اگر به لیگ برتر صعود کند چگونه می‌تواند معیارهای AFC را برآورده سازد؟ آن هم در شرایطی که در شهر آنها حتی یک هتل استاندارد وجود ندارد.

برخی مدیران اقوام خود را به عنوان بازیکنان زیر 23 سال معرفی می‌کنند

این کارشناس فوتبال درخصوص قانون استفاده 5 بازیکن زیر 23 سال در تیم‌های لیگ برتر گفت: وقتی این بازیکنان در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرند چه فایده‌ای دارد، ضمن اینکه بسیاری از مدیران اقوام خود را به عنوان بازیکنان زیر 23 سال به هیات فوتبال معرفی می‌کنند و به این کار خود نیش خنده هم می‌زنند. همین رویه باعث شده اکثریت بازیکنان فعلی تیم ملی نزدیک به 30 سال سن داشته باشند. رحمتی 30 سال سن دارد، سید جمال حسینی همینطور، خسرو حیدری 30 ساله است، جواد نکونام و علی کریمی بالای 30 سال دارند. این آمار نشان می‌دهد اکثر بازیکنان ما بالای 30 سال سن دارند و اینکه ما روی تیم‌های پایه کار نکرده‌ایم.

بازیکنان ما جرات گرفتن حق خود را ندارند

وی افزود: زمانی که علی دایی در تیم ملی بود، ما چند بازیکن مهاجم را پرورش دادیم تا وقتی او از فوتبال خداحافظی کرد جایگزین او شود؟ در مورد عابدزاده همینطور؛ در مورد علی کریمی هم همین موضوع صدق می‌کند. شاید بسیاری از مدیران از این گفته‌های من ناراحت شوند اما باید بگویم بازیکنان ما زور و جرات گرفتن حق خود را از مدیران ندارند. یک بازیکن وقتی با باشگاهی به مبلغ 500میلیون قرارداد می‌بندد در نهایت به 200 میلیون آن می‌رسد چراکه مدیران باشگاه‌ها با ترفندهای مختلف از جمله جریمه کردن بازیکن به دلیل عدم نتیجه‌گیری حق او را ضایع می‌کنند. در فوتبال دنیا نمی‌توانیم باشگاهی را پیدا کنید که بازیکن را جریمه کند. این نوع جریمه‌ها فقط در فوتبال ایران است و بیشتر جریمه‌ها به دلیل عدم نتیجه‌گیری تیم است، اما مگر در ابتدای فصل به بازیکنان تاکید شده که اگر تیم نتیجه نگیرد جریمه خواهد شد؟ آیا اگر هم تیم نتیجه بگیرد به قرارداد او مبلغی اضافه می‌شود که مدیران چنین برخوردهایی را بابازیکنان می کنند.

اگر جای مسئولان AFC بودم حتی یک سهمیه هم به ایران نمی‌دادم

عزیزی با بیان اینکه اگر جای مسئولان AFC بودم حتی یک سهمیه لیگ قهرمانان به ایران نمی‌دادم، گفت: لیگ ما در طول یک نیم فصل 4 بار تعطیل شده، اتفاقی که در هیج لیگی در دنیا رخ نمی‌دهد، شاید برخی‌ها از این اظهارات من ناراحت شوند اما به چه دلیل باید ما سهمیه 1+3 لیگ قهرمانان را بگیریم؛ در حالیکه نه لیگ حرفه‌ای داریم، نه باشگاه‌های ما خصوصی‌اند و نه اینکه پول بازیکنان را می‌دهند اما اگر بخواهیم فوتبال خود را از لحاظ حرفه‌ای حتی با کشورهایی مانند قطر و عربستان مقایسه کنیم یک به هزار است. هر باشگاهی در قطر سه - چهار زمین تمرین دارد، امکانات عالی، پول‌ها به موقع پرداخت می‌شوند.

نگذاشتند سوزوکی مشکلات را ببیند

وی اظهار داشت: من نمی‌دانم این آقای یاماها (با خنده) یا سوزوکی چگونه و با چه بررسی سهمیه 1+3 را به ایران داده؟ فکر می‌کنم چشمان او به مانند چشمان من ریز است و هنگام بازدید از استادیوم‌های ایران نمی‌تواند دید درستی داشته باشد. برخی از ورزشگاه‌های ما مشکل نور دارند و از 16 چراغ آنها 6 تا خاموش است. شاید هم در غذای سوزوکی هنگام ورود به ایران موادی را می‌ریزند که چشمانش نتواند این مشکلات را ببیند

بر سر AFC کلاه می‌گذاریم

وی افزود: در آن سالی که ابومسلم در لیگ برتر بود و هنگامی که یاماها سوزوکی برای بازدید از امکانات تیم ابومسلم به مشهد آمده بود ورزشگاه تختی را به دروغ محل تمرین تیم ابومسلم معرفی کردند و بعد از آن ورزشگاه ثامن را به عنوان محل انجام مسابقات. این‌ها همگی در ظاهر کلاه گذاشتن بر سر AFC است اما در واقع داریم بر سر خود کلاه می‌گذاریم.

عزیزی اضافه کرد: هم اکنون تیم ابومسلم هر هفته در مشهد در یک زمینی تمرینات خود را پیگیری می کند اما مسئولان تربیت بدنی حتی برای اجارهu زمینی را در اختیار تیم ابومسلم قرار نمی دهند. در همین ورزشگاه ثامن در طول هفته 6 تیم سیاه جامگان، آرمان رضا، تیم امید ابومسلم، تیم جوانان ابومسلم و چند تیم متفرقه تمرین می کنند با این وضعیت شرایط برای تمرین ما هم بسیار دشوار است.

هواداران از فوتبال بیزار شده‌اند

وی تاکید کرد: تنها امتیاز فوتبال ایران تماشاگران آن بودu اما هواداران این روزها از فوتبال بیزار شده‌آند. در سال 71 وقتی با تیم ابومسلم می‌خواستیم مقابل استقلال یا پرسپولیس قرار بگیریم 80 هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند، حتی در مسابقات لیگ تهران وقتی با تیم فتح مقابل پرسپولیس قرار می‌گرفتیم 60 هزار تماشاگر به استادیوم می‌آمدند و ما از این شور و هیجان لذت می‌بردیم اما الان هیچ لذتی در فوتبال ما وجود ندارد.

فوتبال ما منبع درآمدزایی افراد سودجو است

مدیر فنی ابومسلم همچنین متذکر شد: الان فوتبال ما منبعی برای شهرت و درآمد برخی افراد سودجو شده است. یکسری آدم‌ها به اسم مدیر برنامه و یا همان دلال فعالیت‌های گسترده‌ای را در فوتبال انجام می‌دهند که در نهایت هم به تضییع حق بازیکنان منجر می‌شود.

دل پری از این فوتبال ندارم

عزیزی اضافه کرد: الان هیچ چیز زیبایی در فوتبال ایران نمی‌بینیم که با تماشای آن لذت ببریم؛ نه فوتبال زیبا، نه جوان آینده‌داری و نه کار قشنگی اتفاق افتاده که از دیدن آن لذت ببریم. من دل پری از این فوتبال ندارم و کاره‌ای نیستم که دل پری داشته باشم اما آنچه را می بینم بازگو می‌کنم.

فوتبال ما واقعا کثیف شده است

این بازیکن سال‌های دور تیم ملی همچنین یادآور شد: واقعا فوتبال ما کثیف شده، حتی رقابت‌های تیم ملی در غرب آسیا را هم تماشا نمی‌کردم. یک دوستی به من گفت بازی عربستان مقابل بحرین برای صعود ما تعیین کننده است و هنگامی که داشتم بازی این دو تیم را می‌دیدم برای دقایقی بازی تیم ملی را تماشا کردم تا ببینم چه نتیجه‌ای پیش آمده، در آخر هم متاسفانه نتوانستیم از گروه خود صعود کنیم. من در حال حاضر بیشتر توجه‌ام به فوتبال اروپا است و از دیدن بازی‌های مسی لذت می‌برم.

مسی بالاتر از نابغه است

عزیزی همچنین با بیان اینکه کریس رونالدو هم بازیکن بزرگی است، گفت: بله؛ او هم بازیکن بزرگی است، اما مسی بالاتر از نابغه است. من نمی‌دانم چه لقبی می‌توان به این بازیکن داد. گویی از دنیای دیگری آمده و ساختاری دیگر دارد. حتی از مارادونایی که من او را بسیار دوست دارم جایگاهش بالاتر است. من از بچگی عاشق مارادونا بوده و هستم اما مسی بالاتر از نابغه است. نمی‌دانم به بالاتر از نابغه چه می‌گویند؟ واقعا هر کسی که بدون غرض فوتبال مسی را نگاه کند واقعا به توانایی‌های بالای او اغراق می‌کند نه به خاطر رکوردشکنی‌های او بلكه نبوغی که در فوتبال دارد قابل احترام است. من رونالدو را هم دوست دارم. او هم نابغه است. کارهایی می‌کند که یک تیم هم نمی‌تواند انجام دهد، اما مسی بالاتر از نابغه است.

فوتبال قسمتی از زندگی من است

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال قسمتی از زندگی من شده و این روزها که کار مربیگری نمی‌کنم با دوستانم به سالن رفته و فوتسال بازی می‌کنیم.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.