سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:لیگ,برتر , توسط محمدرضا نصری زاد |
هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال؛
نيم فصل دوم ليگ برتر با برگزاري هفت ديدار از امروز سه شنبه 5 دي آغاز و با انجام دو بازي در روز چهارشنبه به پايان مي رسد.

به گزارش وبلاگ نصری زاد مقدم، بعد از پايان رسيدن نيم فصل اول رقابت هاي ليگ دوازدهم و قهرماني نه چندان رسمي سپاهان اصفهان با 31 امتياز و بعد از برگزاري پر حرف و حديث مرحله اول جام حذفي در تعطيلات در نيم فصل، اين بار قطار ليگ برتر به هفته هجدهم رسيد، جايي که سرآغاز 17 هفته پر هيجان و غير قابل پيش بيني در نيم فصل دوم خواهد بود.

** ملوان - گهر؛ انتقام احمدزاده از يک پرسپوليسي

وقتي ملوان و گهر را روي کاغذ مورد مقايسه قرار مي دهيم و همچنين ميزبان ملوانان را در اين ديدار در نظر مي گيريم به اين مسئله خواهيم رسيد که شاگردان احمدزاده کار نه چندان سختي مقابل درودي خواهند داشت.

علاوه بر اين پيروزي احمدزاده مقابل مايلي کهن پرسپوليسي مي تواند تا حدودي انتقام شکست سنگين شش بر صفر مقابل پرسپوليس در جام حذفي را بگيرد.


گفتني است، با جدايي بازيکنان تأثيرگذاري چون عليرضا محمد و سيامک سرلک از گهر و ورود بازيکن مطرحي مانند هادي تأميني در ملوان کار گهري ها را در مقابل سفيد پوشان شمال سخت تر خواهد کرد.

گفتني است، به خاطر بازي حذفي گهر درود با استقلال روز يکشنبه اين احتمال وجود دارد که بازي اين تيم مقابل ملوان بندرانزلي به روز چهارشنبه موکول شود.

**سپاهان - مس کرمان؛ پذيرايي تيم متعادل ليگ از قهرمان

سپاهان در نيم فصل اول رتبه اول جدول رده بندي را دارا مي باشد و مس کرمان نيز در جدول 18 تيمي رتبه نهمي را از آن خود کرده است و مي توان مس را تيم متعادل نيم فصل اول ليگ دوازدهم دانست.


با جذب شهاب گردان در چارچوب دروازه و ملحق شدن احسان حاج صفي مي توان خط دفاعي پر افتخارترين تيم ليگ برتر را مستحکم تر از گذشته ديد.

** راه آهن – نفت؛ دربي دوم پايتخت

علي دايي نيز که با جذب دو بازيکن مازاد پرسپوليس يعني سامان آقازماني و حميد علي عسگري در تيم خود حواشي فصل نقل و انتقالات نيم فصل را رقم زد بايد مقابل تفکرات سرمربي اصفهاني تيم نفت تهران قرار بگيرد.

راه آهن که با کسب 29 امتياز در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است و نتايج بسيار خوبي کسب کرده است که بعد از حذف در جام حذفي به دنبال باقي ماندن در بين تيم هاي مدعي ليگ برتر است تا شايد بتواند از طريق ليگ برتر به آسيا راه پيدا کند.


نبرد راه آهن و نفت تهران را مي توان بعد از شهرآورد استقلال و پرسپوليس، دربي دوم پايتخت دانست.

** ذوب آهن – فجر؛ شاگردان کاظمي به دنبال شکستن طلسم

ذوب آ‌هن که در فصل گذشته به عنوان يکي از مدعيان ليگ نام برده شد اين فصل و با جدايي منصور ابراهيم زاده حال و روز خوشي ندارد و با جا خوش کردن در رتبه شانزدهم، هفت هفته هواداران اصفهاني را در انتظار برد گذاشته است.

گفتني است، ديدار اين دو تيم در نيم فصل اول با برد قاطع شاگردان حسين ياوري و با نتيجه سه بر صفر به پايان رسيد و همين موضوع مي تواند روحيه فجري ها را در بازي امروز تقويت کند.


بايد منتظر ماند و ديد که ذوب آهن مي تواند طلسم را بشکند و بعد از هفت هفته طعم پيروزي را بچشد يا نه.

** پيکان – صبا؛ ويسي با پيکان در مسير انتقام از تيم سابقش

شکست سنگين تيم عبداله ويسي مقابل تيم سابقش (صبا) در شروع ليگ دوازدهم خيلي براي اين مربي سنگين بود و اين بار ويسي در مسير انتقام شکست چهار بر صفر قرار خواهد گرفت، البته در بازي نيم فصل اول يحيي گل محمدي هدايت تيم قم را عهده دار بود که اکنون يک استقلالي يعني صمد مرفاوي سرمربي اين تيم است.


** فولاد – داماش؛  کم کارترين تيم در فصل نقل و انتقالات به دنبال باقي ماندن در جمع مدعيان

حسين فرکي تنها با خروج يک بازيکن از تيمش و عدم جذب بازيکن جديد، لقب کم کارترين تيم را در فصل نقل و انتقالات دارا مي باشد.

آرش افشين تنها بازيکني بود که به باشگاه ليل فرانسه منتقل شد، هر چند اين انتقال براي فولادي ها از لحاظ مالي سودآور بود ولي از لحاظ کيفي مي تواند روي تيم تأکيد منفي بگذارد، علاوه بر اين اينکه مسئولان فولاد نتوانستند جايگزيکن مناسبي براي افشين خريداري کنند در آن سوي ميدان شاگردان حميد درخشان نيز براي شروع محکم پا به اهواز گذاشته اند هر چند فولادي نمي خواهند به راحتي از جمع مدعيان ليگ جدا شوند.


** پرسپوليس – صنعت نفت؛ يحيي با دومين پيروزي به دنبال بدست آوردن دل هواداران

پرسپوليس با جدايي ژوزه و رفت و آمدهاي بازيکنان بزرگ در نيم فصل، متفاوت نسبت به نيم فصل اول راهي مسابقات خواهد شد، پيروزي شش بر صفر سرخپوشان در اولين تجربه سرمربيگري گل محمدي در پرسپوليس مقابل ملوان در جام حذفي را مي توان نويد بخش جان گرفتن دوباره پرطرفدارترين تيم آسيا دانست.

جدايي مهره هايي همچون کاظميان، آقازماني، ايمون زايد، علي عسگري، معدنچي و شهاب گردان و پيوستن عادل کلاه کج، رضا حقيقي، پروويچ و رضا کريمي عملکرد رويانيان در فصل نقل و انتقالات را نشان مي دهد که بايد ديد ترکيب پرسپوليس بعد از پوست اندازي مقابل نفت آبادان به چه شکلي خواهد بود.



**** پرونده بازي هاي هفته هجدهم ليگ برتر با انجام دو بازي در روز چهارشنبه به پايان مي رسد

** سايپا – تراکتورسازي؛  زور اليويرا با تراکتور بيشتر است يا تقوي با پرايد

تراکتورسازي و سايپا تيم هاي ششم و هفتم جدول رده بندي هستند و با اختلاف دو امتياز از يکديگر قرار گرفته اند سايپا با پيروزي مقابل تراکتور به دنبال گرفتن جاي اين تيم را در جدول رده بندي است.


** آلومينيوم – استقلال؛ شروع فرهاد در خليج فارس

استقلال نيز با بازگشت فرهاد مجيدي به اين تيم و قهر کردن نکونام حواشي خاص خودش را دارد و بايد در مقابل آلومينيومي قرار بگيرد که با 17 امتياز در رده پانزده جدول قرار گرفته است.

شاگردان قلعه نوعي مي توانند با برد پر گل جاي سپاهان را در صدر جدول بگيرند.


داوران هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال:

بازي فولاد خوزستان – داماش، را شاهين حاج بابايي داوري مي کند.

بازي ذوب آهن – فجرسپاسي را حسن اکرمي داوري خواهد کرد.

پيکان – صبا قم با داوري موعود بنيادي فر برگزار مي شود.

بازي ملوان – گهردرود به داوري اشکان خورشيدي خواهد بود.

بازي راه آهن – نفت تهران را محسن ترکي قضاوت خواهد کرد.


مس کرمان – فولاد مبارکه سپاهان را يداله جهانبازي قضاوت مي کند.

قضاوت پرسپوليس – نفت آبادان به عهده سيد حسين زرگر است.

در بازي سايپا – تراکتورسازي محسن قهرماني قضاوت مي کند.

قضاوت آلومينيوم – استقلال نيز به عهده عليرضا فغاني است./آق

خبرنگار: علي عابديان



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.