سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:رضایی,تنیس,فرانسه, توسط محمدرضا نصری زاد |

 

ارغوان رضایی؛
تنیسور ایرانی الاصل پیشنهاد فرانسه را نپذیرفت
طبنا: ارغوان رضایی تنیس باز حرفه ای ایرانی حضور دوباره در تیم ملی فرانسه را برای مسابقات آینده نپذیرفت.

ارغوان رضایی تنیسور ایرانی‌الاصل فرانسوی که سابقه حضور در تیم ملی زنان فرانسه را دارد، به دلیل مشکلاتی که فدراسیون تنیس فرانسه در گذشته برای وی به وجود آورده بود،

ارسلان رضایی پدر ارغوان با اعلام این خبر به فارس گفت: مشکلاتی که فدراسیون تنیس فرانسه بین من و ارغوان به وجود آورد، باعث شد تا دخترم از این موضوع به شدت ناراحت و دلخور باشد.

وی افزود: بر همین اساس پس از دعوت ارغوان به تیم ملی تنیس زنان فرانسه برای حضور در مسابقاتی که یک ماه آینده برگزار می‌شود، دخترم این درخواست را نپذیرفت و اعلام کرده است که نمی‌‌تواند بازی نمی‌کند چرا که آمادگی لازم برای حضور در تیم ملی را ندارد که البته این دلیل واقعی نیست و دلیل واقعی‌اش مشکلاتی است که فدراسیون تنیس فرانسه و خبرنگاران فرانسوی برای ارغوان به وجود آوردند.

پدر ارغوان رضایی در این خصوص تأکید کرد: پس از اینکه کاپیتان تیم ملی زنان فرانسه برای حضور ارغوان با وی تماس گرفت، دخترم به وی اعلام کرد که مصدوم است و حضور در تیم ملی را نپذیرفت.

ارغوان رضایی (زاده ۱۴ مارس ۱۹۸۷ در سنت اتین فرانسه) تنیس باز ایرانی‌تبار مقیم فرانسه و مشهور به "ملکه تنیس ایران" است.

بالاترین رده او در رتبه‌بندی جهانی رده ۱۶ بوده‌است که در ۱۷ مه ۲۰۱۰ به‌دست آمد. او تنیس باز شماره ۲ فرانسه‌است (۲۰۱۰).

اگرچه او بیشتر به عنوان یک تنیس‌باز فرانسوی بازی می‌کند اما دو بار (در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵) به عنوان بازیکن تیم تنیس زنان ایران، در مسابقات اسلامی زنان مدال طلا کسب کرده‌است و خود را ایرانی می‌داند.[۲] ارغوان رضایی، چندین بار به ایران سفر کرده‌است. او در مراسمی که برای تقدیر از ایرانیان خارج از برگزار شده بود، راکت‌های خود را به محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور هدیه کرد.

رضایی در رقابت‌های آزاد مادرید در می۲۰۱۰ توانست به مقام قهرمانی برسد، او در این رقابت‌ها به ترتیب بر جاستین هنن از بلژیک، زاکو پالووا از جمهوری چک، آندریا پتکوویچ، یلنا یانکوویچ از صربستان و لوسی سافارووا از جمهوری چک غلبه کرد تا پا به دیدار نهایی بگذار و در دیدار نهایی بر ونوس ویلیامز تنیس باز آمریکایی و قهرمان تنیس دونفره ویمبلدون، تنیس آزاد استرالیا و تنیس آزاد آمریکا و برنده ۳ مدال طلای المپیک و نفر شماره دو تنیس زنان غلبه کرد تا عنوان فهرمانی را به دست آورد.

رضایی پس از این مسابقات در آخرین رتبه بندی تنیس بازان جهان با پنج پله صعود در رده ۱۶ ایستاد. با این وجود او تا ماه می سال ۲۰۱۰ در هیچ یک از گرنداسلمها به جمع هشت نفر برتر، راه پیدا نکرده‌است.

رضایی در مسابقات سال ۲۰۰۷ استانبول به مقام دوم رسید. او با غلبه بر تنیس‌بازان سرشناسی چون ماریا شاراپوا و ونوس ویلیامز پدیده این مسابقات لقب گرفت اما در دیدار پایانی این مسابقات به دلیل آسیب دیدگی از ادامه دادن مسابقه خودداری کرد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.