سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 دی 1391برچسب:مجیدی, ردی, توسط محمدرضا نصری زاد |

ابهامات درمورد صدور کارت بازي مجيدي


در حالي که مسئولان فدراسيون فوتبال صادر شدن کارت بازي فرهاد مجيدي را منوط به پرداخت بدهي دروازه‌بان استراليايي استقلال کرده بودند، اظهار نظرهاي جديد بر ابهامات اين ماجرا افزوده و وضعيت را پيچيده‌تر از قبل کرده است.


به نقل از مهر، قرارداد فرهاد مجيدي با استقلال در شرايطي در ساعات پاياني فصل نقل و انتقالات نيم فصل به ثبت رسيد که طبق توافق نامه اي که بين مسئولان باشگاه، مدير برنامه و "ليام ردي" امضا شد، استقلالي ها متعهد شدند، مبلغ 84 هزار دلار طلب ردي را پرداخت کنند. مسئولان فدراسيون فوتبال هم صادر شدن کارت بازي مجيدي را منوط به پرداخت اين مبلغ عنوان کردند.

اما به نظر مي رسد با گذشت چند روز از پايان فصل نقل و انتقالات، اظهار نظرهاي متناقض عوامل درگير دراين ماجرا، اوضاع را پيچيده تر از قبل کرده و به درستي مشخص نيست کارت بازي مجيدي در چه شرايطي صادر خواهد شد.

رئيس سازمان ليگ پس از ثبت قرارداد مجيدي در اين مورد گفت: "مسئولان باشگاه استقلال بايد مجيدي را در فهرست نفرات خود جانشين "ليام ردي" کنند و به همين دليل کارت بازي فرهاد مجيدي صادر نخواهد شد. بنابراين تا زمانيکه باشگاه استقلال 84 هزار دلار "ليام ردي" را پرداخت نکند و او بصورت توافقي از استقلال جدا نشود، مسئولان اين باشگاه نمي‌توانند بازيکن ديگري را جانشين اين دروازه‌بان استراليايي کنند".

رئيس سازمان ليگ همچنين تاکيد کرد: "صحبت هاي مسئولان استقلال مبني بر خروج نام "رودريگو توزي" از فهرست نفرات تيم خود و قرار گرفتن نام فرهاد مجيدي به جاي اين بازيکن در اين ليست صحت ندارد زيرا توزي براي مشخص شدن وضعيتش از استقلال به فيفا شکايت کرده است".

بهروان همچنين خاطرنشان کرد: " تا زمانيکه مطالبات "ليام ردي" پرداخت نشده و اين دروازه‌بان استراليايي رضايت ندهد، استقلالي‌ها نمي‌توانند بازيکن ديگري را به فهرست نفرات خود اضافه کنند، به همين دليل کارت بازي فرهاد مجيدي صادر نمي‌شود".

پس از آن علي فتح الله زاده مدير عامل باشگاه استقلال نيز تاکيد کرد که مشکل صدور کارت بازي فرهاد مجيدي تا روز شنبه و پيش از بازي با سايپا حل خواهد شد. وي در اين خصوص گفت: دو بازيکن خارجي را از فهرست اين تيم کنار گذاشته و کارت بازي وي تا روز شنبه و پيش از بازي با تيم سايپا در هفته نوزدهم رقابت هاي ليگ برتر صادر خواهد شد.

مصطفي شهبازي مسئول نقل و انتقالات سازمان ليگ هم در گفتگو با خبرنگار مهر در اين مورد گفت: کارهاي مربوط به کارت بازي فرهاد مجيدي انجام شده است اما تا اين لحظه استقلالي ها پول "ليام ردي"، را پرداخت نکرده و يا رضايت نامه وي را در اختيار سازمان ليگ قرار نداده اند. تا زماني که استقلالي ها تعهدات خود را در قبال توافق نامه اي که با اين بازيکن استراليايي داشته اند انجام ندهند، کارت بازي مجيدي صادر نخواهد شد.

علي کاظمي در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اين پرونده اعتقاد ديگري دارد و مي گويد: مسئولان باشگاه استقلال نيز مي توانند با استناد به حکم قطعي کميته انضباطي در خصوص پرونده " ليام ردي" از ما تقاضاي صدور کارت بازي فرهاد مجيدي را کنند که در اين صورت ما کارت بازي وي را که مقدماتش نيز آماده شده صادر مي کنيم.

وي تاکيد کرد: در صورتيکه تا پايان وقت اداري روز يکشنبه " ليام ردي" يا مدير برنامه هاي وي خواستار تجديد نظر در حکم کميته انضباطي و ارجاع آن به کميته استيناف شوند، کميته انضباطي قادر به صدور راي نهايي نخواهد بود و متعاقب آن نيز ما نمي توانيم کارت بازي فرهاد مجيدي را صادر کنيم، در نتيجه اين بازيکن به بازي با تيم سايپا نمي رسد.

اما اظهارات حسين عبداللهي، دبير کميته انضباطي تناقض بين مسئولان درگير در اين ماجرا را بيشتر مي کند. وي به خبرنگار مهر مي گويد، باشگاه استقلال طبق توافق نامه اي که با " ليام ردي" و مدير برنامه هايش داشت، تا تاريخ 18 دي ماه نسبت به پرداخت مطالبه مالي وي وقت دارد.

عبداللهي تصريح مي کند: کميته انضباطي در تاريخ چهارم دي ماه حکم به فسخ قرارداد " رودريگو" توزي ديگر بازيکن خارجي استقلال داده که تا به امروز هيچ يک از طرفين دعوي نسبت به حکم صادره اعتراضي نداشته و خواستار تجديد نظر نشده اند، بنابراين طبق قانون اگر تا پايان وقت اداري روز يکشنبه طرفين تقاضاي تجديد نظر نکنند، کميته انضباطي حکم قطعي فسخ قرارداد " توزي" را صادر کرده و مسئولان باشگاه استقلال نيز پس از طي شدن روال قانوني مي توانند حکم قطعي را در اختيار مسئولان سازمان ليگ قرار دهند تا آنها نيز نسبت به صدور کارت بازي فرهاد مجيدي اقدام کنند.

اين اظهار نظرها در شرايطي صورت مي گيرد که براساس اعلام ابتدايي مسئولان، قرارداد مجيدي تنها در صورت خارج شدن نام "ليام ردي" صادر مي شد و هيچ اظهار نظري در مورد "توزي" صورت نگرفته بود.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.