سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ جمعه 1 دی 1391برچسب:عارف-تختی, توسط محمدرضا نصری زاد |
آهنگ جدید و فوق العاده زیبای عارف به نام جهان پهلوان ... با 3 کیفیت

( ترانه : شهرام دانش ، موزیک : بابک بیات )
( قطعه ای در سوگ غلام رضا تختی که بعد از سالها پیدا شد )






«جهان پهلوان» قطعه ای است که عارف بیش از 40 سال پیش در سوگ غلام رضا تختی اجرا می کند. قطعه ای با موسیقی بابک بیات و ترانه ای از شهرام دانش که سالها بود گم شده بود.
بابک بیات همیشه می گفت این قطعه یکی از افتخارات کارنامه کاری من است. به حق هم چنین است. موسیقی زیبای بابک بیات و اجرای درخشان عارف منجر به خلق اثر درخشانی شده که نشان از تعهد و شهامت بالای عوامل سازنده اش نیز دارد. اجرای چنین ترانه ای در شرایط سخت سیاسی زمانه اش اتفاق آسانی نبوده است.
شهرام دانش ترانه سرای این قطعه از مستعدترین ترانه سراهای آن دوره بوده که اواخر دهه 60 بر اثر سرطان خون از دنیا می رود.اتفاقا در آخرین روزهای عمرش مهمان خانه عارف بوده است. از جمله ترانه های او می شود به «به پا خیزید الا ای سوگواران» (با صدای داریوش)، «من میگم منو شکستن» ( سیاوش قمیشی) و «خسته نشو» (علی سهراب) اشاره کرد.
دکلمه ای که در انتهای آهنگ شنیده می شود نیز صدای شهرام دانش است.این قطعه به «بابک» پسر غلام رضا تختی تقدیم می شود.
در انتها باید تشکر ویژه ای از عارف بزرگ داشته باشم که مستر اصلی این قطعه را در اختیار ما گذاشت و این فرصت را به ما داد که با اثر زیبای دیگری خاطره سازی کنیم. عارف از اسطوره های بی تکرار موسیقی ایران است که همیشه از عشق و درد سرزمینش خوانده و 50 سال است که بر قله های موسیقی ایران ایستاده.
شاد باشد و برقرار

 

Aref - Jahan Pahlevan

 

Aref - Jahan Pahlevan

 

Aref - Jahan Pahlevan

 



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.