سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 دی 1391برچسب:برهانی ,کارگر, توسط محمدرضا نصری زاد |
در حاشیه نامهٔ حمایتی از مرتضوی؛
 

 
کانون عالی شوراهای اسلامی کار، سمت «دبیر کل» ندارد
 




ناصر برهانی در حالی در این نامه خود را با عنوان «دبیر کل هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور» معرفی کرده است که چنین مقامی در این تشکل کارگری اساسا وجود ندارد.

روز چهارشنبه مورخ بیستم دی ماه، دو تن از مقامات رسمی کارگری به نام‌های ناصر برهانی و علی اکبر خباز‌ها با ارسال نامه‌ای به مقام رهبری، خواستار حمایت ایشان از مدیریت «کارآمد» سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی شده‌ بودند.

ناصر برهانی در حالی در این نامه خود را با عنوان «دبیر کل هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور» معرفی کرده است که چنین مقامی در این تشکل کارگری اساسا وجود ندارد.

یکی از مخاطبان خبرگزاری ایلنا در بخش نظرات این سایت نوشته است: «در فرمی که در سایت وزارت کار تحت عنوان «صورتجلسه تعین سمت اعضای هیات مدیره کانون شورا‌ها» آمده، عنوانی به نام «دبیر کل» قید نشده و تنها عنوان دبیر آمده است».

این کاربر در ادامه اشاره کرده است: «این عنوان دبیر کلی که آقای برهانی در ذیل نامه به رهبری آورده از کجا آمده است؟»

طبق تحقیق خبرنگار ایلنا، در فرم صورتجلسه تعیین سمت اعضای هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، که در سایت رسمی وزارت کار قابل مشاهده است، سمت‌ها به ترتیب با عناوین رئیس هیات مدیره، نایب رئیس، خزانه دار و دبیر قید شده‌اند.

گفتنی است در این نامه که مورد تایید کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سراسر کشور و کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران قرار گرفته است، مرتضوی مدیری «باکفایت، حقوقدان، لایق، کاردان، متعهد و دلسوز» معرفی شده که هدایت این نهاد بیمه‌ای را در اختیار گرفته است.

جمع آوری امضا در دفاع از یک مقام دولتی در حالی توسط تشکل‌های رسمی کارگران انجام می‌شود که جامعه کارگری ایران در ماه‌های گذشته بیش از هرزمان دیگری با دغدغه‌هایی چون کاهش قدرت خرید، فقدان امنیت شغلی، بروز حوادث حین کار و حذف جنبه‌های حمایتی قوانین کار و تامین اجتماعی مواجه است.

گفتنی است مرتضوی در بدو ورودش به این سازمان، با استناد به قانون پنجم توسعه، پیش نویسی را برای تغییرات قانون تامین اجتماعی آماده کرده بود که علاوه بر افزایش سن بازنشستگی تا ۵ سال، منجر به افزایش ۲ درصدی سهم حق بیمهٔ کارگران و محدود شدن خدمات ایگان به بیمه شدگان می‌شود.

وبلاگ نصری زاد مقدم: این هم از دوستان نماینده کارگر واقعا کارگران هر چه میکشن از این نمایندگان به اصطلاح نماینده کارگر است.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.