سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 دی 1391برچسب:تهران,ازادراه,شمال, توسط محمدرضا نصری زاد |

معاون وزیر راه به ایسنا خبر داد:

افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال قطعی است

معاون وزیر راه و شهرسازی از قطعی بودن افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان سال جاری خبر داد.

 

احمد صادقی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیمانکار در قطعه 4 مشغول به کار است و کار ساخت این قطعه روال عادی خود را طی می‌کند.

 

وی افزود: در صورت نبود بارندگی و شرایط جوی نامناسب که مانع کار در قطعه 4 شود، قصد داریم کار ساخت این قطعه را تا دهه فجر امسال به پایان برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور تصریح کرد: در صورت بروز مشکلات ناشی از بارندگی در منطقه آنچه مسلم است، قطعه 4 آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

 

صادقی درباره کنسرسیوم وارد شده به قطعات 2 و 3 آزادراه تهران - شمال نیز اظهار کرد: کنسرسیوم از زمان پذیرش فعالیت در دو قطعه دو و سه آزادراه تهران - شمال، شش ماه فرصت برای انجام مطالعه در دو قطعه 2 و 3 از ما خواست.

 

وی افزود: کار مطالعه در دو قطعه 2 و 3 آزادراه تهران - شمال دو تا سه ماه به صورت صحرایی باید انجام شود و در این فصل به دلیل بارندگی این موضوع تعطیل شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد‌:‌ پس از پایان مطالعات میدانی توسط کنسرسیوم ایرانی قطعات 2 و 3 آزادراه تهران – شمال، نتایج و برآورد هزینه برای ساخت این دو قطعه به ما اعلام می‌شود و در صورت تایید، کار ساخت آغاز خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا سال‌ها از بر زمین خوردن کلنگ ساخت آزادراه تهران - شمال می‌گذرد و با توجه به امروز و فردا شدن افتتاح تنها 21 کیلومتر از آن در قطعه 4 داستان این پروژه پیر حوزه راه کشور همچنان ادامه دارد.

 

آزادراه تهران - شمال به منظور کوتاه کردن و ایمن کردن مسیر تهران - شمال و در جهت جایگزینی جاده قدیمی و پر پیچ و خم چالوس در 4 قطعه از تهران تا چالوس برنامه‌ریزی شد و انجام این پروژه به صورت مشارکت 50 درصدی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان بخش خصوصی آغاز شد، آغازی که گویا هیچ سرانجامی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

 

با وجود این تاریخچه 20 ساله و وعده هر وزیر سر کار آمده برای نهایی کردن ساخت این آزادراه، علی نیکزاد عزم خود را برای افتتاح حداقل قطعه 4 این طرح جزم کرد اما انگار حتی افتتاح این 21 کیلومتر نیز کار سختی شده است.

 

حتی اگر امسال شاهد زیر بار ترافیک رفتن قطعه 4 آزادراه تهران - شمال باشیم، باز هم باید سال‌ها متنظر بمانیم تا از تهران تا مرزن‌آباد نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رفع مشکل معارض، حل مسائل مربوط به فاینانس و ... ساخته شود.

وبلاگ نصری زاد مقدم: انشا الله به نوه های ما برسد انشا الله؟؟!!!!



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.