سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:حمله,ايران,پاسخ, توسط محمدرضا نصری زاد |

دیپلمات سابق صربستان:

ایران با اقتدار کامل به هر حمله نظامی پاسخ کوبنده می دهد

بلگراد- دیپلمات سابق صربستان با اشاره به شکست غرب به سرکردگی آمریکا در اعمال تحریم بر علیه ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از اقتصادی قوی و فناوری های پیشرفته در تمام زمینه ها، می تواند با اقتدار کامل به هر حمله نظامی به خاک کشورش پاسخ کوبنده ای دهد.

 

ˈپتار ستوییچˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه سیاست سلطه طلبی حکومت واشنگتن کاملا برای همه روشن است، گفت: رجزخوانی آمریکا و اسراییل در حمله نظامی به ایران هیچگاه عملی نخواهد شد زیرا آنها به خوبی از عواقب بسیار وخیم هرگونه اقدام نظامی علیه ایران آگاه هستند.

ستوییچ، به اعمال تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با همت مردم، کارشناسان و متخصصان داخلی توانسته است مشکلات حاصل از تحریم ها را به فرصتی برای پیشرفت و خودکفایی کشور تبدیل کند.

وی در این زمینه به پیشرفت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در بیش از سه دهه گذشته در بیش از 95 درصد موارد از جمله، صنایع دفاع، خودروسازی، کشاورزی و هوافضایی به خودکفایی دست یافته و افزون بر تامین نیازهای داخلی، خود را به یک کشور صادرکننده تبدیل کرده است.

دیپلمات سابق صربستان با بیان اینکه جامعه بین المللی به ویژه آمریکا از ادامه ایجاد موانع مختلف سیاسی و اقتصادی برای جلوگبری از پیشرفت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران دست برنمی دارد، افزود: اظهارات جدید ˈیاراک اوباماˈ ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن به سیاست خود در رابطه با مسایل جهانی به ویژه در خاورمیانه ادامه می دهد، دلیلی بر ادامه شیطنت های سیاسی واشنگتن در منطقه است.

ستوییچ در ادامه اظهار داشت: آمریکا نه تنها در هیج یک از سیاست های خود علیه جمهوری اسلامی موفق نبوده، بلکه برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را در باتلاقی که خود در آن قرار دارد، انداخته است.

وی با بیان اینکه آمریکا در داخل و خارج از کشور با معضلات سیاسی بزرگی مواجه است، به نقش مهم ایران در حل و فصل مسایل جهانی به ویژه در منطقه خارومیانه اشاره کرد و گفت: واشنگتن و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا راهی جز به رسمیت شناختن حقانیت ایران و قبول فعالیت های صلح آمیز هسته ای تهران ندارند.

ستوییچ، با تاکید بر اینکه بازرسی های متعدد کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز و راکتورهای هسته ای ایران، دلیلی بر شفافیت و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای تهران است، اتهام های واشنگتن در رابطه با برنامه هسته ای تهران را بی اساس و خارج از منطق خواند و تاکید کرد: ایران قدرتمند که عامل امنیت و صلح در منطقه است، به هیچ وجه به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست.

وی در ادامه به مذاکرات گروه 5+1 با ایران اشاره کرد و گفت: به طور حتم جمهوری اسلامی مانند همیشه برای مذاکرات سازنده و اصولی آماده است، اما به رسمیت شناختن حقوق هسته ای این کشور و لغو تحریم های ناعادلانه بر علیه تهران باید به عنوان محوری اصلی در مذاکرات آتی مطرح شود.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.