سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:قلعه نویی,تیم ملی,لیگ, توسط محمدرضا نصری زاد |

قلعه‌نويي: چرا ليگ را زير سوال مي‌بريد؟


سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: رفتن به خانه کي‌روش روي فردوسي‌پور تاثير گذاشت.


امير قلعه‌نويي سرمربي تيم استقلال در نشست خبري پيش از ديدار با پيکان اظهار داشت: در ابتدا جا دارد ميلاد با سعادت حضرت رسول و امام جعفر صادق را تبريک بگويم.

به گزارش فارس، وي افزود: مي‌ترسم در خصوص تيم پيکان صحبت کنم و فردا دوباره عليه ما جبهه بگيرند. بازي‌هاي دور برگشت براي ما سخت است و تمامي مسابقات جنبه فينال را دارد. بازي اين تيم مقابل سپاهان را تجزيه و تحليل کرده‌ايم و با توجه به اينکه فيروز کريمي به جمع پيکاني‌ها اضافه شده مي‌دانم که او استاد ما است و آخرين قهرماني جام باشگاه‌ها در ليگ قهرمانان آسيا با او به دست آمده است. با افکار ايشان آشنا هستم و مي‌دانيم که فوتبال هجومي را دوست دارد و اميدواريم که يک بازي زيبا ببينيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا غايبي در اين مسابقه دارند يا خير گفت: خوشبختانه بر خلاف نيم‌فصل اول مصدوم زياد نداريم اما احتمال دارد فردا به دو سه بازيکن تيم استراحت بدهيم و مي‌خواهيم دستمان باز باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال که شرايط ايمان موسوي چه مي‌شود گفت: منتظر جواب MRI او هستيم و اميدوارم مشکلي وجود نداشته باشد اما فکر مي‌کنم موسوي اين بازي را از دست بدهد.

سرمربي تيم استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر صحبت‌هاي کارلوس کي‌روش در خصوص اينکه ليگ ايران باعث شده تا بتوانيم در حين تماشاي آن چاي و قهوه بخوريم گفت: نمي‌خواستم به اين مسائل ورود کنم اما بحث من چيز ديگري است. کيفيت زمين‌ها امسال خراب‌تر هم شده است. متأسفانه خيلي از کارشناسان که نمي‌شود اسم آنها را کارشناس گذاشت با قلعه‌نويي مشکل دارند و اينگونه به مسائل ورود مي‌کنند. تراکتوسازي، سپاهان، ذوب‌آهن و گهر بازي‌هاي خوبي را به نمايش مي‌گذارند اما عادل فردوسي‌پور بازي استقلال و پرسپوليس را طوري گزارش کرد که مشکلات تيم ملي را پوشش دهد. فکر مي‌کنم رفتن به خانه کي‌روش تأثير خودش را گذاشته است. هر دو تيم استقلال و پرسپوليس بازي هجومي به نمايش گذاشتند و هر دو تيم در گردش توپ موفق بودند اما در مجموع در حد نام استقلال ظاهر نشديم.

سرمربي استقلال تأکيد کرد: مگر پرسپوليس و ملوان بازي خوبي انجام ندادند و 6 گل نداشت، مگر استقلال و سايپا 5 گل نداشت، چرا اين بازي‌ها را زير سؤال مي‌بريد؟ اصلاً دربي 76 بدترين دربي تاريخ، چرا بايد کل ليگ را زير سؤال ببريد. اين بازي چه ربطي به ديگران دارد. مگر نفت تهران فوتبال به اين خوبي بازي نمي‌کند. شما اگر فيلم دربي را ببينيد متوجه مي‌شويد که ما در چندين نوبت بالاي 15 پاس به هم داده‌ايم ولي هر دو تيم در ايجاد موقعيت ضعيف بودند و من هم اين را قبول دارم. ناراحتي من از کارشناسي دربي 76 اين است که چرا ايراني را زير سؤال مي‌برند!

سرمربي استقلال با انتقاد از صحبت‌هاي کارشناسان گفت: در اين همه بازي، تيم ملي فقط دو گل زده ولي آقايان اينها را نمي‌بينند. آقايان آمدند در زمان سرمربي‌گري تيم ملي مرا محاکمه کردند و کاري کردند که فرار کنم. پاي فراکسيون ورزش و مجلس را به وسط کشيدند. اما چرا هيچ‌کس از اين خارجي‌ها سؤالي نمي‌پرسد؟ آقاي فردوسي‌پور بيا و جواب بده چرا ما را محاکمه کردي ولي حالا ديگران را محاکمه نمي‌کني؟

امير قلعه‌نويي در ادامه نشست خبري ادامه داد: علي دايي مگر مهره کوچکي در اين فوتبال است اما او را هم محکوم کردند. آقاي فردوسي‌پور چون مربي خارجي است براي آنها دادگاه نمي‌‌گذاري من هم مي‌گويم مربي خارجي بايد بيايد چون اصل، اصل ارتباطات است اما نگاه‌ها عدالت محور نيست. در بدترين باختها عادل فردوسي‌پور داستان را به نفع آقايان بر مي‌گرداند. مشکل ما کارشناسان هستند مگر راه‌آهن با علي دايي بد بازي مي‌کند؟ چرا به ليگ ايران توهين مي‌کنيد؟ اما هنوز هم مي‌گويم بعضي و باز هم تأکيد مي‌کنم بعضي قلم به دستان تحت تأثير عده‌اي اجنبي قرار دارند و اين فوتبال را به اين روز انداختند. شمايي که از استقلال و پرسپوليس بازيکن گرفتي و چند دو رگه هم به تيم ملي آوردي چرا در مسابقات اخير فقط 2 گل زده‌ايد، اين چه ربطي به داربي 76 دارد و اين چه ربطي به ليگ ايران دارد؟ چرا از جوانها استفاده نمي‌کنيد؟ مگر يعقوب کريمي بازيکن کوچکي است؟ اگر مي‌خواهي بستني بخوري و وسط مسابقات از قهوه استفاده کني به جايش برو از اين بازيکن‌ها استفاده کن. امثال ميلاد غريبي‌ها، اميد ابراهيمي‌ها و يعقوب کريمي‌ها کم در اين فوتبال نيستند اما متأسفم براي برخي کارشناسان و برخي قلم به دستان.

خبرنگاري پرسيد، آقاي قلعه‌نويي با همه اين صحبت‌ها قبول کنيد استقلال صدرنشين در مقابل پرسپوليس چنگي به دل نزد که قلعه‌نويي گفت:‌من هم مي‌گويم در حد استقلال نبوديم. اما از شما سؤال مي‌پرسم آقايان نوشته‌اند مربي بازنده هفته قلعه‌نويي، آيا اين عدالت است؟ بازنده‌اي که صدر جدول را پس گرفته بايد کوبيده شود. اگر اين يک امتياز را يک خارجي گرفته بود باز هم همين بلا را سرش مي‌آورديد، يا اگر ما 5 گل مي‌خورديم خوب بود؟ من همه ابزار هجومي‌ام را استفاده کردم و اين همه بازي خوب با تيمم به نمايش گذاشتم اعتقاد دارم اين بازي نسبت به ديدار رفت خيلي بهتر بود اما در اين وسط فردوسي‌پور با نحوه گزارشش به دنبال داستان ديگري بود.

سرمربي استقلال تأکيد کرد: براي من جاي تأسف است که با اين همه امکانات چرا تلويزيون آمار دربي را اعلام نکرده است براي ما جاي شک و شبهه وجود دارد که چرا در بين دو نيمه آمارها اعلام نشد. مگر نمي‌گوييد تيم ما بد بود چرا آمارها را نشان نداديد؟

خبرنگاري گفت شايد وقت ندارند که قلعه‌نويي پاسخ داد: وقت دارند تريبون را در اختيار کارشناسي قرار بدهند که هرچه دلش مي‌خواهد بگويد اما وقت کار مثبت ندارند اما برخي دوستان مأموريت داشتند که اگر بازي به اين شکل پيش رفت مشکلات را به اينگونه پوشش بدهند،‌آقاي کارشناس آقاي مسلمان؟ اينها چه ربطي به دربي دارد؟

يکي از خبرنگاران در ادامه نشست خبري از قلعه‌نويي سؤال کرد: کي‌روش آزادي بيان دارد و هيچکس توان مقابله با او را ندارد، نظر شما چيست که قلعه‌نويي گفت:‌شما نگران نباشيد، ما قلم به دستان مخلصي داريم که ايشان را ساپورت مي‌کنند. کارشناسي داريم که مخلص چشم‌آبي‌ها هستند.

سرمربي تيم استقلال در خصوص روند کلي ليگ گفت: من از شما سؤال مي‌پرسم مگر شما ژورناليست نيستيد؟ فکر کنيد پروژه‌اي داريد که هفته اول آن را انجام داديد، بعد به شما مي‌گويند 4 هفته ديگر تعطيل است آيا اين در کيفيت کار شما اثري ندارد؟ مگر ژاپن ليگ ندارد، فردوسي‌پوري که مي‌گويد اين بازي را با ال‌کلاسيکو قياس کنيم چرا اين خرده مسائل ما را نمي‌بيند؟ زماني که سرمربي تيم ملي بودم هر هفته دوشنبه‌ها با مسئولان سازمان ليگ جلسه داشتيم و احمد ابراهيمي نيز اينها را صورت جلسه مي‌کرد. حتي يک هفته هم ليگ را تعطيل نکرديم مگر کره جنوبي اين مشکلات را ندارد؟ اما متأسفانه اينجا کارشناسان مخلص تا مي‌بازيم من را محاکمه مي‌کنند اما اگر آقايان ببازند استوکهاي کفشها را بهانه مي‌کنند. بازيکنان اين همه ادا و اصول در مي‌آورند اما مي‌دانند که چه کفشي بپوشند. يعني اشکان دژاگه نمي‌داند چه کفشي بپوشد؟ قبول کنيم نگاه‌ها به خارجي‌ها متفاوت است. فقط اين را بگويم دهخدا به مصدق نامه نوشت و برويد و ببينيد در آن نامه چه نوشته شده است.

خبرنگاري پرسيد مشکل افرادي که شما مي‌گوييد فقط با شما است؟‌که قلعه‌نويي گفت اينها فقط با من مشکل دارند و مي‌خواهند به من ضربه بزنند. تيم ملي به لبان باخت همه انتقاد کردند ولي من حمايت کردند. حتي سيموئز به سر تمرينات ما آمد و از من تشکر کرد و گفت که حامل پيغام کي‌روش است حتي دايي و قطبي را هم حمايت کرديم اما تيمم بازي را مساوي کرده و به صدر جدول رفتيم. آقايان مي‌گويند بازنده هفته.

سرمربي استقلال در پايان گفت: مشکلات جامعه و فوتبال ما بايد درست شود. فوتبالي‌ها بايد بياييند و سخت‌افزارهايمان را تقويت کنيم. به خدا در همين مطبوعات آدم هاي بسيار سالمي داريم و هستند خيلي‌ها که سالم کار مي‌کنند و ما به آنها خيلي ارادت داريم اما عده کمي قلم به دست هستند و خودشان هم مي‌دانند. ما داريم از مطبوعاتي‌ها حمايت مي‌کنيم و آن عده را زير سؤال مي‌بريم اما چرا برخي ها به خودشان مي‌گيرند، بچه‌هاي مطبوعات با اين فشار اقتصادي زحمت مي‌کشند اما متأسفانه عده‌اي کار آنها را هم زير سؤال مي‌برند. به طور مثال همين فرهاد اشراقي از روزنامه‌نگاران با سابقه مدام در ستون يکي از روزنامه‌ها از ما انتقاد مي‌کند و مي‌گويد قلعه‌نويي گفت بازي دو نيمه متفاوت داشت، او را مي‌شناسم و از دوستان صميمي‌ام محسوب مي‌شود اما مورينيو هم اين حرف را زد آن هم بعد از چند سال. من که روزنامه نمي‌خوانم اما مي‌خواهم بگويم چون مورينيو خارجي بود انتقاد از ما نشد. من مي‌گويم اين کنفرانس‌ها را برداريد به جايش زمين‌ها را درست کنيد. صبح در راديو ورزش شنيدم هنوز اينترنت فلان ورزشگاه مشکل دارد اما چرا کارشناسان کار بلد به اين چيزها اشاره نمي‌کنند. مشکل تيم ملي رحمتي است؟ اين بنده خدا از 7 امتيازي که گرفتيم 5 امتياز را مديونش هستيم اما در اين چند روز پدر او را در آوردند تا عدالت نباشد گفتن اين مسائل فرقي نمي‌کند.

يکي از خبرنگاران پرسيد فکر نمي‌کنيد تبعات اين اختلافات به ضرر ما تمام شود که قلعه‌نويي گفت اگر به جام جهاني نرويم آن را هم حتماً به گردن من مي‌اندازند. همان قلم به دست‌هايي که اشاره کردم دنبال سناريونويسي براي پوشش اشکالات هستند. آيا ليگ را ما تعطيل کرديم؟ باخت به لبنان و ازبکستان چه ربطي به ليگ ما دارد؟ باز هم مي‌گويم تا وقتي اين مسائل حل نشود همينگونه در جا مي‌زنيم.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.