سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:دایی,کی روش, توسط محمدرضا نصری زاد |

دايي: يکي از عاملان افت ليگ کي‌روش است


دايي گفت، يکي از کساني که عامل افت ليگ ايران شده، خود کارلوس کي‌روش است!


علي دايي در نشست خبري پيش از بازي‌هاي تيم‌هاي فوتبال راه‌آهن و سايپا اظهار کرد: بازي‌ها حساس شده و تيم‌ها با يک برد يا باخت مي‌توانند، به رده‌هاي بالا صعود کرده و يا به رده‌هاي پايين سقوط کنند. راه‌آهن و سايپا نيز در بازي‌هاي قبلي نتايج خوبي نگرفته‌اند و از همين رو حساسيت اين بازي بيشتر مي‌شود. ما هم با تمريناتي که انجام داديم، اميدواريم که اين بازي را ببريم. سايپا تيم بزرگي است و سعي مي‌کنيم که مقابل آنها نتيجه‌ بگيريم. از شکل بازي بازيکنانم در راه‌آهن راضي هستم اما از نتيجه‌گيري به هيچ وجه راضي نيستم. در سايپا هم بازي و هم مربيگري کرده‌ام، بنابراين اين تيم را کاملا مي‌شناسم اما داشتن شناخت به تنهايي کافي نيست و اراده بازيکنان هم در زمين خيلي مهم است و مي‌تواند تعيين کننده باشد. همه بازيکنانمان آماده‌اند و هيچ مصدوم و محرومي نداريم.

به گزارش ايسنا ، سرمربي اسبق تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که مبني بر اين که داربي را چطور ديده است، گفت: درباره مسايل فني داربي حرفي نمي‌زنم، چون اصلا اين مسابقه را نديدم. اما آنچه مهم است که به آن پرداخته شود و متاسفانه هنوز پرداخته نشده، اين است که داربي به معناي واقعي نداريم. داربي يعني مسابقه ميلان و اينتر که وقتي مثلا ميلان ميزبان است 90 درصد سکوهاي استاديوم را در اختيار دارد، اينجا که اين جور نيست و ميزبان از شرايطش استفاده نمي‌کند. داربي را بايد مثل تمام دنيا اجرا کرد. آن موقع است که حمايت طرفداران در عملکرد تيم‌ها اثرگذار است اما وقتي تماشاگران هر دو تيم نيمي از ورزشگاه را پر مي‌کنند، اين که اسمش داربي نيست.

دايي افزود: در دنيا تنها فدراسيون تصميم‌گيرنده بازي‌ها نيست. در آنجا همه چيز در دست باشگاه‌ها است؛ از ورزشگاه‌ها گرفته تا کنترل‌هاي امنيتي و ... . باشگاه‌ها تمام مسئوليت را قبول مي‌کنند، اما ما چون حرفه‌اي نيستيم اين‌ها را رعايت نمي‌کنيم. حتي تيم‌هايي مثل راه‌آهن هم اين مشکل را دارند. تيم ما در 17 مسابقه بايد ميزبان باشد اما 14 بازي در زمين خودمان برگزار مي‌شود. مقابل تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال و تراکتورسازي ميهمان هستيم. بايد اجازه دهند بازي‌هاي خانگي تيم‌هايي مثل ما که تماشاگر ندارند، حداقل در زمين خودمان برگزار شود. متاسفانه اين ناعادلانه است و به تيم‌هاي تهراني در بازي با استقلال و پرسپوليس ظلم مي‌شود. استقلال و پرسپوليس 21 بازي خانگي دارند، آنها مقابل سايپا، راه آهن، پيکان و نفت تهران در زمين خودشان بازي مي‌کنند و اين ضعف بزرگ ماست. اين تيم‌ها هفت بازي بيشتر از تيم ما بازي خانگي دارند.

او در پاسخ به اين سوال که آيا بازيکنان راه‌آهن شايستگي حضور در بازي تيم ملي را دارند، گفت: بازيکنان ما شايستگي و لياقتشان را نشان داده‌اند و اين بستگي به کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي دارد که احترام خاصي درباره نظر او قائل هستيم. اگر ايشان ليگ را پيگيري کنند، قطعا بعضي از بازيکنان راه‌آهن شايستگي دعوت به تيم ملي را دارند.

وي در واکنش به سوالي مبني بر اين که بازي تيم ملي برابر تيم لبنان را چگونه ارزيابي مي‌کنيد، گفت: معقتدم اگر يکي از تيم‌هاي بالاي جدولي ليگ را جلوي لبنان بگذاريم، مطمئمنا اين تيم را در ورزشگآه آزادي شکست مي‌دهد. با اين که نبايد لبنان را دست کم بگيريم اما اميدوارم تيم ملي با قدرت خود بتواند لبناني‌ها را شکست دهد.

دايي در پاسخ به سوالي مبني بر هدف‌گذاري راه‌آهن در ليگ امسال گفت: ليگ را با شرايط ديگري شروع کرديم. هدف‌مان ماندن در ليگ است. باشگاه‌ها حمايت‌هاي خوبي انجام داد و تيم ما هم خوب بازي کرد و هم خوب نتيجه‌ گرفت، اين باعث شد که انتظارها بالا رفت. خودمان انتظار داريم بهتر شويم. با فوتبال و تمريناتي که انجام مي‌دهيم، مي‌توان به اين هدف رسيد، اين مسير سخت است اما دست يافتني است. با گذشت ليگ هدف‌گذاري ما فرق کرد و چونم اعتقاد پيدا کرديم که مي‌توانيم بالاي جدولي باشيم. الان هم هر چند نمي‌توانم از نتايج تيم در نيم فصل دوم دفاع کنم، اما فوتبالي بهتر از نيم فصل اول را ارائه مي‌دهيم. در نيم فصل نخست در جاهايي که بايد بازي مساوي مي‌شده، نتيجه‌ را برده‌ايم و در نيم فصل دوم به عکس در جايي که حق‌مان مساوي بوده باختيم. هدف‌مان اين است که در پايان فصل جزو پنج تيم بالاي جدول باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال که کي‌روش از سطح کيفي ليگ انتقاد کرده و به تعبيري معتقد بوده که شايد اگر اين بازي‌ها ديده نشود، چيزي از دست نمي‌رود، گفت: به نظر کي‌روش احترام مي‌گذارم اما اين نظر را اصلا قبول ندارم. متاسفانه کي‌روش نگاه مقطعي دارد و مي‌خواهد هر از چند گاهي 30 – 40 بازيکن را در اختيار داشته باشد و اردوهاي تيم ملي را تشکيل دهد. تاکنون هيچ وقت باشگاه‌ها تا اين حد با برنامه‌هاي تيم ملي همراهي نکرده و ليگ ما تعطيل نشده است. از آدمي حرفه‌اي مثل کي‌روش بعيد است که انتظار تعطيلي ليگ را داشته باشد. ليگ در هر کشوري سازنده است و در ليگ است که بازيکنان پخته مي‌شوند. نبايد به اين قضيه تک‌بعدي نگاه کرد.

دايي با انتقاد ادامه داد: حالا مسايل اقتصادي، هواداري و ... به کنار. از درون ليگ است که تيم ملي آماده بيرون مي‌آيد. با تعطيلي ليگ چقدر از فرصت‌هاي شغلي را از دست داده و چقدر از آدم‌ها بيکار مي‌شوند. کي‌روش بايد به ابعاد ديگر هم نگاه کند. تاکنون هيچ زماني اين‌قدر ليگ ما تعطيل نشده بود. تاکنون به اين اندازه براي تيم ملي اردو گذاشته نشد و پول به اين تيم تزريق نشد. همه کار را براي تيم ملي انجام دادند اما حتي مي‌توانم اين را هم بگويم که در خيلي از بازي‌ها احساس سرخوردگي و خفگي کرديم از نحوه بازي (تيم ملي) کشورمان!

وي گفت: کي‌روش نبايد خود را مقابل فوتبال ايران قرار دهد. اين صحبت‌ها دردي را دوا نمي‌کند و به نوعي فرار به جلو است، من از اين اظهارنظرها متاسفم. مگر مي‌شود ليگ را تعطيل کرد؟ در کجاي دنيا چنين رويه‌اي وجود داشته است؟

دايي در واکنش به اين که کي‌روش خيلي روي تعطيلي ليگ متمرکز نيست و بيشتر اعتقاد دارد، سطح کيفي ليگ پايين آمده است، گفت: ليگ ما با خيلي از جاها قابل مقايسه نيست. شما کيفيت زمين هاي ما را ببينيد، به غير دو، سه زمين ديگر زمين استاندارد ديگري پيدا مي‌شود که بازيکنان ايراني بتوانند کيفيتشان را بالا ببرند؟! ايشان قطعا مي‌تواند درباره تيم ملي اظهار نظر کند نه اين که عملکرد باشگاه‌ها را زير سوال ببرد، اتفاقا يکي از کساني که باعث شده کيفيت ليگ نزول کند، خود کي‌روش است! او با تعطيلي‌هاي پي‌درپي که صورت داد، اين شرايط را به وجود آورد. باشگاه‌ها موظف‌اند، بازي‌ها را به طور منظم و با امکانات و شرايط خوب برگزار کنند تا بازيکنان آماده‌اي را به تيم ملي تحويل داده تا آنها هم براي تيم کشورشان افتخارآفريني کنند.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.