سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:یاوری,تیم ملی, توسط محمدرضا نصری زاد |

ياوري:

براي بازگشت آرامش به تيم ملي بايد کمک کنيم


پيشکسوت و مربي فوتبال معتقد است تيم ملي اين روزها از آرامش به دور است و افراد خرابکار جو را بدتر مي‌کنند، در چنين وضعيتي همه براي بازگشت آرامش بايد کمک کنند.


محمود ياوري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي براي بازي با لبنان در مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا، اظهار کرد: وقتي اسامي دعوت شده‌ها را شنيدم تعجب کردم. تيم ملي، تيم باشگاهي نيست که بازيکنانش هر بار تغيير کنند. تيم ملي ما که بازي تدارکاتي ندارد، بنابراين تيمي را بايد در چنين بازي‌ها به زمين فرستاد که قرار است به جام جهاني برود. به اعتقادم تيم ملي در تورنمنت‌هايي مثل غرب آسيا و مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا بايد با 80 – 90 درصد از بازيکناني بازي کند که قرار است مقابل قطر، لبنان و کره جنوبي بازي کنند.

وي ادامه داد: بازيکنان دعوت شده به نظر خود کي‌روش بستگي دارد و ما تنها نظر کارشناسي خودمان را مي‌دهيم. اما درباره اختلافاتي که در تيم ملي به وجود آمده بايد بگويم، چنين مسايلي براي تيم ملي سرعت گير خواهد بود. ما هرگز نمي‌توانيم به خودمان تلقين کنيم که آرامش در تيم ملي وجود دارد. آنهايي هم که کار را خراب کرده‌اند، خراب‌ترش مي‌کنند و توانايي درست کردن اوضاع را ندارند. به اعتقادم مشکل کل ورزش ما اين است که آدم‌هاي کننده ندارد. مديران، خودشان با خودشان اختلاف دارند؛ حالا ما انتظار داريم که حاشيه‌هاي تيم ملي را جمع و جور کنند؟ هرگز اين اتفاق نخواهد افتاد.

پيشکسوت فوتبال همچنين با اشاره به اين که نبود آرامش در تيم ملي، تاثيرات منفي بسياري خواهد داشت، اظهار کرد: خداحافظي ناهنگام و بي‌دليل رحمتي و از طرفي هم عکس العمل غير حرفه‌اي کي‌روش در مواجه با اين اتفاق، جو بدي را پيرامون تيم ملي به وجود آورده است. نظرات شخصي نبايد در تيم ملي اعمال شود. به اعتقادم ما دستاويز اختلافات شخصي هستيم، اما نبايد با احساسات و سرنوشت مردم بازي کرد. اگر کي‌روش مطمئن باشد که رحمتي بهتر از ساير دروازه‌بان‌ها است، بايد در جلسه‌اي بسته، مشکل را جويا شود و حلش کند. هر کدام از اين بازيکنان متعلق به مردم ايران هستند و نمي‌توان به خاطر نظرات شخصي، توهمات و شبهات از آن ها گذشت. اين کار، اشتباه محض است. مسئولان فوتبال ما هم خيلي زود به چيزي دل بسته و خيلي زود هم از آن سرد مي‌شوند. نبايد از ابتدا اين همه اختيار به کي‌روش داده مي‌شد. البته من از اول علاقمند کي‌روش بودم و او را تاييد مي‌کردم،‌ اما کارش نگرفت!

ياوري همچنين ضمن بيان اين مطلب که « همه موظفند براي ايجاد آرامش در تيم ملي کمک کنند»، به ايسنا گفت: ما مربيان اگر حرفي مي‌زنيم از سردلسوزي است. آرامش را هم نه ما به هم مي‌زنيم و نه ايجاد مي‌کنيم. به اعتقادم 80 درصد ماجرا به کي‌روش مربوط مي‌شود و 20 درصد به ما. حرف‌هاي ما را مي‌توانند گوش نکنند، اما حرف کي‌روش قطعا بايد عملي شود. به هر حال حاشيه‌ها به داخل تيم کشيده مي‌شود و تمام بازيکنان ناراحت مي‌شوند. نمي گويم که با اين اتفاقات مقابل لبنان از پيش باخته هستيم، اما مسابقه، مسابقه است. مي‌خواهد مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا باشد يا جام جهاني. به اعتقادم کي‌روش در جمع کردن حاشيه‌ها توانايي ندارد.

وي اضافه کرد: در کل مربيان پرتغالي دنبال حاشيه هستند و هيچ کدام‌شان در ايران موفق نبوده اند و در ايران با يکديگر اختلاف داشتند. به ياد دارم روزي در هتل المپيک جمع شده بوديم و شخصي رو به مربيان پرتغالي کرد و گفت، " کروات‌ها فوتبال ايران را خراب کردند، ببينيم شما چه کار مي‌کنيد". پرتغالي‌ها به اين حرف خنديدند و چند روز بعد ديديم که اختلافات ژوزه و کي‌روش شروع شد. حالا متوجه شده‌ايم که اختلاف بين پرتغالي‌ها اپيدمي شده است و موضوع جديدي نيست. به هر حال زماني که دو کشتي‌گير روي هم فن اجرا مي‌کنند، ضربه‌اش به تشک مي‌خورد. بنابراين اختلافات بين مربيان پرتغالي و حتي کي‌روش با ايراني‌ها به فوتبال ايران ضربه مي‌زند.

سرمربي فجر سپاسي شيراز در پايان نيز درباره برنامه‌هاي تيمش در تعطيلات ليگ عنوان کرد: ما هم مثل بقيه تيم‌هاي ليگ در عرض بيست روز ، پنج بازي انجام داده‌ايم و به همين دليل تمرين را بعد از سه روز استراحت آغاز مي‌کنيم. همچنين در نظر داريم چند بازي دوستانه با تيم‌هاي محلي و اميد خودمان انجام دهيم تا نفعي به آنها هم برسد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.