سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:صالحی,امریکا, توسط محمدرضا نصری زاد |

در پاسخ به پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا

صالحی: پیشنهاد مذاکره وقتی قابل بررسی است که از نیات صادقانه طرف مقابل اطمینان حاصل شود

وزیر امور خارجه کشورمان صبح یک‌شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن ارائه دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی، به سوالات مختلف حاضران پاسخ گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی با اشاره به تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران اظهار کرد: ما استقلال سیاسی کشورمان را ارزان به‌دست نیاورده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم.

او تاکید کرد: ملت ما با وجود همه فشارها و تحریم ها در طول 34 سال گذشته، به پیشرفت‌های بزرگی نائل شده است و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور منطقه و کلید طلایی آن محسوب می‌شود و روزهای درخشانی در انتظار ملت ایران است.

او در رابطه با موضوع هسته‌یی، همه فعالیت‌های کشورمان را در چارچوب NPT دانست و تاکید کرد: موارد ادعایی علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران نادرست است و نکته جالب این است که طرف اتهام زننده به جای اثبات ادعای خود، می‌گوید ثابت کنید که فعالیت نظامی هسته‌یی نداشته‌اید؟!

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت سوریه، ضمن انتقاد از رفتار دوگانه غرب در قبال کشورهای منطقه و تمرکز بر روی سوریه و نادیده گرفتن وضعیت کشورهایی که مردم مورد سرکوب واقع می شوند، بیان کرد: ما خواهان توقف درگیری‌ها و حفظ جان مردم هستیم و گفت‌وگوهای ملی و طرح 6 ماده‌یی جمهوری اسلامی ایران را مناسب‌ترین راه حل بحران این کشور می‌دانیم.

صالحی با استقبال از اعلام آمادگی معاذ الخطیب، رهبر شورای ملی سوریه برای گفت‌وگو با دولت، این مساله را یک قدم رو به جلو ذکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در مورد اظهارات معاون رییس‌جمهور آمریکا در اجلاس مونیخ مبنی بر پیشنهاد مذاکره دوجانبه با ایران تاکید کرد: ملت ایران در طول تاریخ خود همواره تمدن‌ساز و اهل گفت‌وگو بوده است. ما قبلا نیز مذاکرات موضوعی در مورد افغانستان و عراق داشته‌ایم ولی آن‌ها رفتار متعهدانه‌ای در قبال این مذاکرات نداشته‌اند. بنابراین پیشنهاد مذاکره موضوعی درصورتی قابل بررسی خواهد بود که قبل از آن از نیات صادقانه طرف مقابل اطمینان حاصل شود ضمن این که سیاست گفت‌وگو همراه با فشار و تهدید نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.