سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:نکو نام,لبنان,تیم ملی, توسط محمدرضا نصری زاد |

نکونام: دوباره مردم را اميدوار مي‌کنيم


کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد اکنون بهترين زمان است تا خاطره شکست برابر لبنان در بيروت از ذهن هواداران فوتبال ايران پاک شود. او همچنين اعتقاد دارد که جام ملت‌هاي آسيا براي ايران از چهارشنبه همين هفته آغاز خواهد شد.


جواد نکونام با اشاره به شکست ايران برابر لبنان در ديدار رفت مرحله انتخابي جام جهاني گفت: واقعا شرايط سختي در بيروت داشتيم. از زمين بگيريد تا آب و هوا همه چيز عليه ما بود. به قول کي‌روش زمين ورزشگاه بيروت مانند مزرعه‌ي سيب‌زميني بود. اين در حالي است که آن‌ها يک استاديوم خوب هم داشتند و مي‌توانستند بازي‌شان برابر ايران را در آن ورزشگاه برگزار کنند اما ترجيح دادند ورزشگاهي را انتخاب کنند که شرايط را عليه ما مي‌کند.

وي افزود: فکر مي‌کنم آن بازي يکي از بهترين‌ نمايش‌هاي ما در چند وقت اخير بود. لبنان تنها يک موقعيت گل داشت و آن موقعيت هم به خاطر اشتباه فردي بازيکن ما تبديل به گل شد. بر خلاف آن‌ها ما فرصت‌هاي زيادي داشتيم اما نتوانستيم از آن‌ها استفاده کنيم و قسمت طوري رقم خورد که آن بازي را ببازيم. ضمن اينکه در آن روز دروازه‌بان لبنان بهترين عملکردش را ارائه کرد.

نکونام با اشاره به اتلاف وقت بازيکنان لبنان گفت: به هر حال آن‌ها هم عرب هستند و همه تيم‌هاي عربي وقتي برابر ايران بازي مي‌کنند و يک گل جلو مي‌افتند دست به اتلاف وقت مي‌زنند. در بازي با لبنان حتي سرمربي آلماني لبنان هم اين کار را انجام مي‌داد. حتي در يک صحنه کاري را انجام داد که دور از شأن سرمربي يک تيم ملي است. ما با اشراف به اين مسائل مي‌خواهيم خشمگين‌تر و قدرتمندتر از هميشه برابر لبنان بازي کنيم.

وي افزود: فکر مي‌کنم به طور کل فوتبال ايران شرايط دشواري را در منطقه دارد. تمام کشورهاي عربي و حتي تيم‌هاي باشگاهي‌شان استاد اتلاف وقت هستند چون ممکن است اين اتفاق در همه بازي‌ها براي ما بيفتد بايد شرايط را براي همه حريفان عربي سخت کنيم.

نکونام در پاسخ به اين سوال که آيا با توجه به باخت ايران در بازي رفت مي‌توان گفت که لبناني‌ها به فوتبال ايران نزديک شده‌اند گفت:‌ به لحاظ فوتبالي ايران و لبنان به هيچ وجه قابل قياس نيستند اما در فوتبال دنيا ديگر نمي‌توان به خاطر پيشينه تيم‌ها درباره نتيجه پيش‌بيني کرد. شما ديديد که چند وقت پيش ژاپن در يک بازي دوستانه با يک گل برزيل را شکست داد و آن نخستين باخت برزيل به ژاپن بود. نمي‌توان گفت ژاپن به برزيل نزديک شده اما در فوتبال روز دنيا ثبت اين نتايج اتفاق دور از ذهن نيست. در بعضي بازي‌ها اتفاق‌هاي خاصي مي‌افتد. ما بايد بار ديگر قدرت‌مان را به لبناني‌ها نشان دهيم. در تاريخ، ما هميشه سرتر از آن‌ها بوده‌ايم و براي اين بازي هم انگيزه ما دو چندان است.

وي با اشاره به اينکه با توجه به در پيش بودن بازي ايران و لبنان در انتخابي جام جهاني بازي چهارشنبه مي‌تواند يک ديدار دست‌گرمي باشد گفت: نخستين هدف‌مان اين است که براي انتخابي جام ملت‌هاي آسيا استارت محکمي بزنيم. اما بعد از آن به اين فکر مي‌کنيم که بايد چند ماه بعد با همين تيم در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني بازي کنيم بنابراين هم بايد از آن‌ها زهر چشم بگيريم و هم اينکه مردم را دوباره به صعود تيم ملي به جام جهاني اميدوار کنيم. به هر حال هواداران فوتبال به خاطر باخت در بازي رفت آن هم در شرايطي که حق‌مان نبود ناراحت هستند بنابراين بايد کاري بکنيم تا لبناني‌ها در تهران بازنده از زمين خارج شوند. مي‌دانيم که اگر اين بازي را ببريم آن‌ها براي بازي بعد حساب کار دست‌شان مي‌آيد.

کاپيتان تيم ملي با اشاره به لزوم حمايت از اين تيم از سوي هواداران و رسانه‌ها به ايسنا گفت: متاسفانه وقتي مردم خيال‌شان از بابت وضعيت تيم ملي راحت است، به ورزشگاه نمي‌آيند اما هر وقت مي‌بينند تيم ملي شرايط خطرناکي دارد، احساس وظيفه مي‌کنند و به استاديوم مي‌آيند. در حالي که فکر مي‌کنم اتحاد و همبستگي هميشه براي تيم ملي حياتي است. ديديد که در بازي با کره جنوبي چه اتفاقي افتاد و مردم و رسانه‌ها چگونه حمايت کردند. اگر اين حمايت هميشه وجود داشته باشد، حريفان آسيايي مي‌دانند که غير از باخت سرنوشت ديگري در تهران ندارند.

نکونام افزود: من بارها با بازيکنان عربي، کره‌اي و ژاپني بيرون از زمين صحبت کرده‌ام. آن‌ها هواداران و ورزشگاه آزادي ايران را وحشتناک مي‌دانند. شرايطي که ورزشگاه آزادي براي کشورهاي ديگر دارد مثل ورزشگاه تبريز است که همه تيم‌هاي ليگي مي‌دانند که در آنجا چه کار سختي برابر هواداران پرشوري تبريزي پيش‌رو دارند. اميدوارم همان طور که هواداران فوتبال لبنان در بازي رفت برابر ايران جو وحشتناکي عليه تيم ملي ايران به راه انداختند طرفداران تيم ملي هم روز چهارشنبه براي تيم ملي سنگ تمام بگذارند. آن‌ها بايد بدانند که از چهارشنبه کار ايران براي حضور در جام ملت‌ها آغاز مي‌شود و ما از اولين بازي تا آخرين ديدار به حمايت آن‌ها نياز داريم.

وي در پايان گفت‌وگو به رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: هيچ وقت يادمان نمي‌رود که تيم ملي در سال 2005 تنها با حمايت رسانه‌ها و مردم بود که صعودي بي‌دغدغه به جام جهاني داشت و آن موقع همه اسم رسانه‌ها و مردم را يار دوازدهم گذاشتند. اميدوارم از امروز تا پايان رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني اين فضا بار ديگر در فوتبال ايران به وجود بيايد. تيم ملي به حمايت و همبستگي ملي نياز دارد تا بتواند به جام جهاني برود و در جام ملت‌ها هم موفق شود.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.