سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:afc,نکونام, توسط محمدرضا نصری زاد |

مصاحبه پايگاه خبري AFC با جواد نکونام


پايگاه اينترنتي کنفدراسيون فوتبال آسيا با جواد نکونام بازيکن تيم فوتبال استقلال تهران مصاحبه اي انجام داد.


 در اين گزارش آمده است:

جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران که اين فصل با پيوستن به استقلال به روياي دوران کودکي اش تحقق بخشيد هم اکنون به موفقيت در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا به همراه امير قلعه نويي سرمربي سابق تيم ملي ايران چشم دارد. استقلال تاکنون دو بار قهرمان آسيا شده است.

نکونام - هافبک سابق تيم پاس - در ماه ژوئيه سال گذشته پس از شش فصل حضور در اسپانيا با تيم اوساسونا به ايران بازگشت و در استقلال تأثيري به سزا داشت و توانست به سه سال حکمراني سپاهان بر ليگ برتر ايران پايان دهد. اين در حالي است که سه ماه به پايان رقابت هاي ليگ برتر ايران باقي مانده است.

در حالي که استقلال رقابت هاي خود را در ليگ قهرمانان آسيا با ديدار مقابل الريان در قطر در هفته آينده آغاز مي کند، نکونام و هم تيمي هايش مطمئن هستند که مي توانند در رقابت هاي قاره اي نيز همانند ليگ داخلي موفق باشند.

اين در حالي است که استقلال فصل گذشته تنها به مرحله يک هشتم اين رقابت هاي صعود کرده بود.

نکونام که در سال 2005 زماني که پاس به مرحله يک جهارم ليگ قهرمانان‌ آسيا راه يافت چهار گل براي اين تيم به ثمر رساند، گفت:« از آخرين باري که در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتم خاطره اي خوب دارم. بنابراين حضور در اين رقابت ها مطمئنا يکي از مهمترين فاکتور ها براي من بود زماني که تصميم گرفتم به استقلال بپيوندم . من قصد دارم با آبي ها در سطح قاره اي نيز موفقيت هايي کسب کنم.»

او گفت:« من تقريبا با آقاي قلعه نويي در تيم ملي کار کردم و ما همواره روابطي خوب با يکديگر داشته ايم.»

نکونام افزود:« من قبل از پيوستن به استقلال با او مشورت کردم و حضور او بر روي نيمکت استقلال بدون شک يکي از عوامل پيوستن من به آبي ها بود.»

نکونام افزود:« دليل ديگري که سبب رفتن من به استقلال شد اين بود که از کودکي روياي پيوستن به استقلال را در سر داشتم. اکنون روياي من به واقعيت پيوسته است.»

نکونام آخرين بار در سال 2005 در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشت ،‌زماني که پاس به لطف چهار گل او در پنج بازي در گروه خود صدرنشين شد و تيم بدون شکست گروه خود بود.

آنها پس از تساوي چهار - چهار با العين به سبب قانون گل زده در خانه حريف از رسيدن به فينال بازماندند.

نکونام سي و چهار ساله افزود:« امروزه فوتبال در مقايسه با سال 2005 کاملا تغيير کرده است. باشگاه ها بسيار پيشرفت کرده اند ،‌پول بيشتري در فوتبال سرمايه گذاري مي شود و به همين دليل بازيکنان بهتر در سراسر آسيا در تيم هاي متفاوتي بازي مي کنند.»

او گفت:« همچنين تيم ها بسيار بهتر سازماندهي شده اند و نظم انضباط بيشتري در مقايسه با سال 2005 بر تيم ها حاکم است . همه اين دلايل سبب ر شد فوتبال در آسيا طي چند سال گذشته شده است.»

فصل گذشته استقلال در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا در گروه خود پس از الجزيره امارات دوم شد و در مرحله يک هشتم دو بر صفر به سپاهان باخت .

و امسال استقلال بار ديگر با الجزيره امارات ، العين و الريان و الهلال عربستان در گروه دي رو به رو خواهد شد .

نکونام در اين مصاحبه همچنين گفت:« ما بازي الريان را ديديم . آنها بسيار قدرتمند هستند و بازيکنان بسيار خوبي دارند. من دوستاني در امارات دارم که به من گفتند العين تيم قدرتمندي است و امسال در ليگ داخلي نيز خوب کار کرده است.»

نکونام گفت:« الهلال هميشه از تيم هاي برگزيده ليگ قهرمانان آسيا بوده است و امسال نيز از اين قاعده مستثني نيست. ما درگير بازي هاي ليگ ايران بوده ايم و همين مووضع زماني براي ما براي تمرکز بر رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا باقي نگذاشته است اما من به عنوان کاپيتان تيم ملي با چند سال تجربه حضور در اروپا معتقدم مشکلي در رقابت هاي آسيايي نخواهيم داشت.»

کاپيتان تيم ملي ايران گفت:« نظر من اين است که تجربه عاملي مهم در اين تورنمنت محسوب مي شود و من از تجربه کافي برخوردارم. ما در حال مبارزه در سه جبهه متفادوت - ليگ برتر، جام حذفي - هستيم که اين موضوع براي تک تک اعضاي تيم همانند ليگ قهرمانان اسيا از اهميت برخوردار است .»

 



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.