سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
یوسفی افشار: بنا مقصر اصلی باخت فرنگی کاران ایران است/ آقای خاص چون می دانست شکست می خورد، کناره گیری کرد
   
   
مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: محمد بنا مقصر اصلی باخت فرنگی کاران ایران مقابل تیم سوم یا چهارم روسیه در رقابتهای جام جهانی بود و با این شرایط باید تا ۵ سال آینده فاتحه کشتی فرنگی را خواند.

حسن یوسفی افشار در گفتگو با خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بنا با افکارش کشتی فرنگی ایران را نابود کرد چرا که این تیم بنا بود نه تیم جزینی. قطعا شکست سنگین تیم دوم فرنگی ایران مقابل تیم چهارم روسیه نشان از سقوط این رشته خواهد بود و حتی قهر کردن وی سیاستی از پیش تعیین شده بود تا این باخت را گردن نگیرد.
وی ادامه داد: پشت پرده این شکست کسی نبود جز بنا. تمام ارنج تیم و ترکیب اصلی در این رقابتها را بنا چید. در شرایطی بنا با سیاست هر چه تمام تر از تیم ملی قهر کرد که می دانست این تیم دوم نتیجه کسب نخواهد کرد و می دانست اگر نتیجه بگیرد تیم بنا بوده که نتیجه گرفته و اگر نتیجه نگیرد جزینی مسئول است و همه نبود بنا را عامل این شکست سنگین می دانند.
مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: باید بدانیم در شرایطی که جزینی نفر بیستم ایران را هم تحویل خانواده کشتی نداده است چطور می تواند در کنار بنا که علم کشتی را نمی داند و آینده کشتی را درک نمی کند در مصاف با تیم روسیه  و در خانه شکست را نپذیرد و پرچم ایران را پایین نکشد. کسی که بعد از المپیک یک و نیم میلیارد پول گرفته، ۶ ماشین و ۵۰۰ سکه دریافت کرده و از همه مهمتر نشان لیاقت و شجاعت را از رئیس جمهور دریافت کرده چرا امروز باید برای نداشته هایش اعتراض کند. کسی که نه باشگاه و نه شاگردی داشته چطور می خواهد ثابت کند که تمامی هر آنچه کشتی فرنگی در المپیک کسب کرده دسترنج وی بوده است.
افشار اضافه کرد: من حاضرم در یک مناظره تلویزیونی با بنا به وی ثابت کنم که هنوز پای خاک را بلد نیست و هیچ تکنیک و تاکتیکی را ابداع نکرده است و تنها با سیاست امروز در این جایگاه قرار گرفته است. بچه های المپیکی از جمله نوروزی، رضایی و سوریان بازمانده های استادان دیگری بودند که امروز بنا همه را به نام خود به ثبت رساند و با این شرایط قول می دهم با این روال کشتی روز به روز رو به سقوط و فلاکت می رود.
وی همچنین به بررسی وزن به وزن فرنگی کاران در فینال پردخت و خاطرنشان کرد: در فینال رقابتهای جام جهانی در مصاف با روسیه تا حدی فاصله بین نفر اول و دوم فاحش بود که حاجی پور در وزن ۵۵ کیلوگرم نتوانست "بخان مانکیف" کشتی گیر درجه چهار روسیه را شکست دهد.
در وزن ۶۰ کیلوگرم پاپی که جایگزین امید نوروزی نفر اول المپیک لندن بود به "ایوان کویلاکوف" نفر سوم روسیه نتیجه را واگذار کرد و این جای تاسف دارد.
در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد  که هفتم جهان بود در مقابل آدام کوراک نتیجه را واگذار کرد (آدام کوراک نفر اول روسیه نبود.)
در وزن ۷۴ کیلوگرم فرشاد علیزاده جزو نفرات اصلی تیم ملی بود که در مصاف با رومن ولاسوف که بهترین کشتی گیر روسیه است و در المپیک بود نتیجه را واگذار کرد.
در وزن ۸۴ کیلوگرم طالب نعمت پور از شاگردان بنده بود که توانست الکسی میشین نفر دوم یا سوم روسیه را شکست دهد.
در وزن ۹۶ کیلوگرم داود گیل نیرنگ در مصاف با نیکیتا ملنیکوف نفر سوم و یا چهارم روسی قرار گرفت و باخت را پذیرفت.
در وزن ۱۲۰ کیلوگرم بشیر باباجانزاده روبروی شاهرودی ایوب اف ایستاد که نفر اول کشتی روسیه نبود.
پیشکسوت کشتی فرنگی تصریح کرد: روسیه ۳ نفر المپیک سال قبل را در ترکیب خود نداشت در وزن ۵۵ (نظیر مانکیف)برادر (بخان مانکیف)، در وزن ۸۴ الکسی میشین(نفر دوم روسیه)، خوگایوف جایگزین میشین شد. در المپیک ۲۰۱۲ و  در وزن ۹۶ خوشوتوف (که در المپیک پکن اول شد) تتروف جایگزین وی در المپیک ۲۰۱۲ شد.
این آمار نشان می دهد که روسیه نفرات اول المپیکی را در ترکیب خود نداشت ولی نشان داد با پشتوانه سازی در تمامی اوزان توانسته نفرات دوم و سومی را به روی تشک بیاورد که در رقابتهای جام جهانی مدال طلا را به دست آورند.
وی اضافه کرد: روزی که طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی تیم ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان را مثل هلویی پوست کنده تحویل بنا داد نمی دانست چه سرنوشتی در انتظار آینده این رشته است. در آن زمان جوانان ما قهرمان دنیا بودند و امروز که بنا قهر کرده این تیم هشتم دنیاست. این مسئله را می توان با یک مسال ساده کالبد شکافی کرد که حتی یک باغبان  برای ثمره بردن از نهالی که کاشته  باید ۱۵ سال مراقبت های لازم را داشته باشد تا به نتیجه برسد و این در حالی بود که بنا بدون سرمایه گذاری در بخش پایه امروز این تیم را با نایب قهرمانی تحویل جهان داد و با بی برنامه گی برای جوانان که اول جهان بودند امروز این تیم را در جایگاه هشتمی می بینیم.
کارشناس کشتی فرنگی ایران تصریح کرد: سوریان، رضایی و نوروزی جزو کشتی گیرانی بودند که از قبل پایه گذاری شده بودند و زمانی تحویل شخص خاص داده شدند که کاملا  سرمایه گذاری های لازم روی  آنها انجام شده بود و در واقعه وی با استفاده ابزاری از این نفرات مزد زحمات مربیان پایه گذار این کشتی گیران را خورد و باید این واقعیت را پذیرفت که المپیکی ها ما تا کی می توانند در این رقابتها حضور داشته باشند. سوریان تا رقابتهای المپیک بعدی  ۳۲ سال دارد و رنج سنی وی برای المپیک های بعدی بالا تر می رود و با این شرایط ما باید برای امثال سوریان، نوروزی و رضایی جایگزین های داشته باشیم.
یوسفی افشار تاکید کرد: امید نوروزی کشتی گیری بود که بنا به هیچ وجه روی آن نظر نداشت و این در حالی بود که بنا چون کارشناس خوبی نبود بارها و بارها نوروزی را به دلایلی کنار می گذاشت. حتی ۲ سال پی در پی در انتخابی با صابر فرشی نژاد، نوروزی وی را ۶ بر صفر شکست داد اما به رقابت برون مرزی اعزام نمی شد و این در حالی بود که فرشی نژاد این کشتی گیر گمنام در رقابتهای آسیایی جوانان در مصاف با نماینده عربستان که جایگاهی در کشتی آسیا و جهان ندارد نتیجه را واگذار کرد.
وی تصریح کرد: هادی عامل همه چیز را به نام بنا ثبت کرد و در بوق و کرنا کرد که وی معمار کشتی فرنگی ایران است و این در حالی است که یک معمار باید از فونداسیون تا آخرین مرحله یک پروژه معمار باشد. معمار کشتی فرنگی امروز باید مسئولیت شکست تیم فرنگی ایران مقابل روس را بپذیرد  چرا که توانایی این را نداشته که  یک دوم را به عنوان جایگزین المپیکی ها داشته باشد. تعدادی را لای پر قو گذاشت و نتوانست نفرات جایگزین و دومی برای آنها داشته باشد.
افشار اذان داشت: همین آقای خاص نمی تواند نظر کارشناسی روی کشتی گیران داشته باشد و به علم کشتی آشنا نیست. بسیاری از تکنیک ها و فنون کشتی به خصوص در خاک را من ابداع و نام گذاری کردم و حتی وی نمی توانست به خوبی کشتی گیران را کوچ کند و نکاتی غیر فنی را به آنها اعلام می کرد که کاملا بی ربط بود و کشتی گیران را در سردرگرمی قرار می داد.
وی در پایان گفت: با این شرایط تازه کار باید با نفراتی بدون سوریان، رضایی و نوروزی شروع شود و نفرات جدید جایگزین المپیکی های ما شوند نه اینکه در باد قهرمانی در المپیک بخوابیم پشتوانه سازی نکنیم. پس بنا باید پای کار باشد و حتی جوابگوی رده بندی کشتی جوانان و نوجوانان در آسیا و جهان باشد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.