سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:AFC,دادکان,دایی, توسط محمدرضا نصری زاد |

نوک سوزني مشکل مالي داشتم رهايم نمي‌کردند

محمدي: بايد دادکان و دايي را به AFC معرفي کنيم


عزيز محمدي درباره جزئيات طرح جامع باشگاهداري، ساختار فوتبال ايران و برخي از پشت پرده‌هاي انتخابات فدراسيون فوتبال صحبت کرد. گفت و گويي که خودش هم اعتقاد دارد براي نخستين بار اين اندازه رک و شفاف بوده است.


 

 

 

به گزارش تسنيم ، عزيز محمدي مي‌گويد نزديک به دو دهه تجربه حضور در فوتبال ايران را دارد يعني از روزهايي که سنگ بناي باشگاه فجرسپاسي را با همکارانش در شيراز پي ريزي کرد تا روزهايي که مرد سوم فوتبال ايران بود و اين روزها که بر روي کرسي رياست اتحاديه باشگاه‌هاي فوتبال قرار دارد. او حالا با زير و بم باشگاه فوتبال و باشگاه‌ها آشنا است و هم اکنون در اتحاديه به دنبال اجرايي کردن ايده‌هايش است.

* چه کسي پرسپوليس و استقلال را مي‌خرد؟

عزيز محمدي در پاسخ به نخستين سوال پيرامون طرح جامع باشگاهداري که اين روزها به دغدغه اصلي مديران باشگاه‌هاي فوتبال کشور تبديل شده اظهار داشت: خيلي از قوانين و مقررات قبلي رابطه‌اي بوده و چندان براي همه شفاف نيست. به همين دليل در کارگروه اقتصادي اتحاديه 10 جلسه برگزار کرديم و کنگاني مدير اسبق باشگاه شاهين نيز بعنوان دبير آن نکات خوبي را گردآوري کرده است از جمله آنکه نظام جامع باشگاهداري سال 82 در مجلس مطرح شده و مرکز پژوهش‌هاي مجلس روي آن کار خوبي انجام داده است. پس طرح نظام جامع باشگاهداري چيزي نيست که ما از خودمان درآورده باشيم و اين طرح را وزارت ورزش و جوانان به مجلس پيشنهاد داده است.

وي افزود: بخش خصوصي تنها زماني به حضور در ورزش علاقه مند مي‌شود که يا براي آن درآمدزايي داشته باشد يا حداقل هزينه‌هايي که انجام مي دهد با درآمدش برابري کرده و ضرر نکند. به همين دليل بايد براي بخش خصوصي امتيازاتي قائل شويم. در همين زمينه کارگروه تجاري و خصوصي سازي باشگاه‌ها که در فدراسيون فوتبال فعاليت مي‌کند قوانين ساير کشورها مانند ژاپن، انگلستان و ترکيه را بررسي و مستندسازي کرد.

رئيس اتحاديه فوتبال خاطرنشان کرد: در ترکيه براي اينکه بخش خصوصي رغبت کند باشگاه ها را بگيرد يکسري قانون‌هاي حمايتي از جمله وام بلند مدت کم بهره يا واگذاري ورزشگاه از راه اجاره به شرط تمليک را در نظر گرفتند. اکنون سوال اين است که بخش خصوصي چگونه مي خواهد استقلال و پرسپوليس را 50 ميليارد تومان بخرد؟ استقلال و پرسپوليس بايد امکاناتي داشته باشند که بخش خصوصي بخواهد آن را بخرد.

محمدي ياد آور شد: اين اقدامات بايد در مورد همه باشگاه‌ها عملي شود. اگر ورزشگاه‌ها به باشگاه‌ها واگذار شود، آنها از راه احداث آکادمي، زمين تمرين، رستوران، موزه، مهمانسرا و حتي هزينه پارکينگ و فروشگاه مي‌توانند درآمدزايي کنند، ضمن آنکه آن ورزشگاه سرمايه باشگاه نيز به حساب مي‌آيد. براي اينکه باشگاه‌هاي ما از معافيت‌هاي مالياتي و گمرکي برخوردار شوند بايد طرح جامع باشگاهداري در مجلس تصويب شود.

* صدا و سيما مانند سريال ها براي فوتبال هم خرج کند

تاثيرگذارترين مسئله براي درآمدزايي باشگاه‌ها، حق پخش تلويزيوني است که عزيز محمدي در اين باره گفت: با صدا و سيما مشکل نداريم. ما به صدا و سيما گفتيم همانطور که درآمد تبليغاتي سريال براي خود سريال است درآمد تبليغاتي فوتبال نيز براي فوتبال است. فيلم و سريال‌هايي مانند مختارنامه يا ... هزينه عوامل و بازيگر دارد يا آنکه صدا و سيما بايد پول بدهد و از کشورهاي ديگر بخرد، ضمن آنکه در اين حوزه فقط سريال پخش مي کنيد اما برنامه هايي چون نود، ورزش و مردم، ورزش از نگاه دو و ورزش 5 ندارد.

وي ادامه داد: در هفته 20 ساعت از برنامه هاي صدا و سيما را فوتبال تشکيل مي دهد و ما به صدا و سيما مي گوييم ثانيه اي چقدر براي سريال ها مي‌دهيد، براي فوتبال هم همان رقم را بدهيد که نصف آن براي صدا و سيما و نصفش براي فوتبال باشد. فوتبال از راه حق پخش تلويزيوني مي‌تواند بين 90 تا 150 ميليارد تومان درآمد داشته باشد که اين براي امسال است و امکان دارد سال آينده اين رقم بيشتر هم باشد.

محمدي تاکيد کرد: اکنون صدا و سيما طبق قراردادي که داريم امسال 13.5 ميليارد و طبق قرارداد سال آينده 15.5 ميليارد به فوتبال پرداخت مي کند اما ما پيشنهادمان اين است که رقمي بين 90 تا 150 ميليارد يعني 120 ميليارد به فوتبال پرداخت شود. اکنون صدا و سيما 15 ميليارد تومان مي‌دهد و اگر بقيه آن را نيز مجلس مصوب کند، آن وقت از 120 ميليارد به هر باشگاه 7 تا 8 ميليارد مي‌رسد. با احتساب درآمد 3-4 ميلياردي از تبليغات محيطي، تبليغ روي پيراهن و بليت فروشي، باشگاه‌ها به مرور رشد مي‌کنند و بخش خصوصي هم رغبت مي کند که جلو بيايد.

* 60 ميليارد تومان کل درآمد فوتبال باشگاهي

رئيس اتحاديه فوتبال در ادامه به سراغ درآمدهاي فوتبال باشگاهي ايران رفت و تصريح کرد: سازمان ليگ و باشگاه‌ها 30 ميليارد به صورت متمرکز و 30 ميليارد غير متمرکز درآمد دارند که در مجموع 60 ميليارد تومان مي شود و اگر هر باشگاه ما 10 ميليارد تومان هزينه داشته باشد به رقم 180 ميليارد خواهيم رسيد که در واقع يک سوم مجموع درآمدهاي فوتبال باشگاهي ايران است. اکنون بخش خصوصي با کدام انگيزه پيش بيايد؟

محمدي در ادامه گفت: ما حتي معتقديم دولت بايد خدمات ورزشکاران در فوتبال و ساير رشته هاي ديگر را خريداري کند. طبق قانون دولت از محل درآمد سوخت به واحدهاي توليدي کمک و فوتبال نيز در بخش پويايي و شادابي جامعه ارائه خدمت مي‌ کند. دولت مي تواند ظرف 5 سال از رقمي چون 5 ميليارد شروع کرده و به ترتيب سال اين رقم را تا کمک يک ميليارد ظرف 5 سال برساند. بدين ترتيب نه تنها باشگاه‌هايي همچون ذوب آهن و آلومينيوم و ... از بين نمي‌روند بلکه بعد از 5 سال با تمام اين کمک‌ها و حمايت‌ها باشگاه‌ها به درآمدزايي مي رسند و حتي به دولت کمک هم مي‌کنند.

* 16 تيمي کردن ليگ با کدام دليل؟

رئيس پيشين سازمان ليگ برتر درباره 16 تيمي شدن ليگ برتر نظري متفاوت با مسئولان فدراسيون فوتبال دارد. محمدي در اين باره گفت: بايد پرسيد دليل کم کردن تيم ها مشکل برنامه ريزي است يا مشکلات سخت افزاري؟ اگر مشکل برنامه ريزي است که اين کار را به راحتي انجام مي‌ دهيم. با برنامه ريزي مناسب مي توان ليگ برتر را با لحاظ کردن مسابقات ليگ برتر، ليگ قهرمانان، جام حذفي و بازي هاي تيم ملي از تير تا خرداد برگزار کرد.

وي ادامه داد: اکنون مربي چون کيروش داريم که زمان بيشتري براي تيم ملي مي خواهد. روزگاري دايي، قلعه نويي يا مايلي کهن سرمربي تيم ايران بودند که 5 يا 6 روز براي تشکيل اردو بيشتر زمان نمي خواستند و شايد بعد از کي‌روش مربي داشته باشيم که مانند مربيان اروپايي تنها 72 ساعت زمان براي اردو بخواهد، آن وقت چه مي شود و با ليگ 16 تيمي زمان اضافه هم مي آوريم. بنابراين کاهش تيم ها به دليل مشکل برنامه ريزي اشتباه است.

محمدي در ادامه گفت: از نظر سخت افزاري باشگاه‌هاي ما چه کمبودي دارند؟ چه ايرادي دارد يکبار بياييم و اعلام کنيم هر تيمي که شرايط ليگ برتري شدن ندارد حتي اگر در ليگ يک قهرمان شد نمي تواند به ليگ برتر بيايد. چند سال است که مي‌گوييم باشگاه‌هاي ما نبايد سهامدار يکديگر باشند؟ هدايتي هم هزينه گهر و هم ملوان را مي دهد يا داماش، داماش ايرانيان و در گذشته همين گهر براي يک مجموعه بودند.

رئيس اتحاديه فوتبال اضافه کرد: اکنون شهرداري ياسوج اگر به ليگ برتر بيايد از نظر امکانات چه فرقي با گهر دارد؟ تيم هايي که در حال سقوط هستند مانند پيکان، آلومينيوم، ذوب آهن، نفت آبادان، سايپا يا داماش مگر بهترين امکانات را ندارند؟ بنابراين چه ايرادي دارد اگر حتي تيمي به ليگ برتر آمد و شرايط حرفه اي را نداشت، امتياز حضورش را براي دو سال در اختيار يکي از تيم هاي سقوط کننده يا تيمي که در ليگ يک رده بعدي را داشته و شرايط حرفه اي را هم دارد، قرار دهيم تا در اين مدت امکانات لازم براي اين تيم در استان ايجاد شود؟ بنابراين در شرايط منطقي مشکل سخت افزاري هم نداريم.

* 31 بازي در سال زير استاندارد حرفه‌اي نيست

عزيز محمدي خاطرنشان کرد: در ليگ 16 تيمي، يک بازيکن در سال 30 بازي انجام مي دهد و اگر تيمش تا فينال حذفي بيايد به 35 بازي مي رسد اما بيشتر تيم ها به اين مرحله هم نمي رسند مثلا بازيکني که تيمش در همان مرحله اول حذف مي شود 31 بازي انجام مي دهد در حالي که حداقل استاندارد حرفه اي 45 و حداکثر 60 تا 65 تا بازي است که منچستر و ساير تيم هاي انگليسي چون سه جام دارند، اين تعداد بازي را انجام مي دهند. به اين دلايل با 16 تيمي شدن ليگ مخالفم و معتقدم ظرفيت 18 ليگ تيمي را داريم.

وي افزود: در اول هر فصل استاندار و نمايندگان استان‌ها بسيج مي شوند که براي استان خود تيم بگيرند، چه ايرادي دارد که آنها به باشگاه‌ها کمک کنند؟ اکنون خوزستان دو تيم ليگ برتر و سه تيم ليگ يک دارد و يک ورزشگاه غدير که اسکوربورد ندارد، پس به جاي حذف تيم ها اول آن اسکوربورد را درست کنيم.

* ميزباني جام ملت‌هاي آسيا شدني است

رئيس اتحاديه فوتبال معتقد است ايران مي‌تواند ميزبان جام ملت‌هاي سال 2019 باشد. وي در اين باره گفت: سال 89 در مطلبي که براي نشريه سازمان ليگ نوشتم عنوان کردم که بايد براي ميزباني جام ملت ها تمرين کنيم. نکته مهم براي ما برگزاري با کيفيت مسابقات مهم است. با آماده شدن ورزشگاه نقش جهان اصفهان و ثامن الائمه مشهد که کنفدراسيون آسيا بعنوان ورزشگاه A کلاس ما آن را پذيرفته، ورزشگاهي که در شيراز در حال ساخت است و ورزشگاه‌هاي يادگار امام تبريز، غدير اهواز البته با اسکوربورد و ورزشگاه آزادي تهران از نظر استانداردهاي مربوط به ورزشگاه شرايط خوبي داريم. از نظر امکانات پروازي و هتل نيز امکانات خوبي داريم و به همين دليل مشکلي براي ميزباني جام ملت‌هاي آسيا نخواهيم داشت.

وي درباره بحث حضور بانوان نيز گفت: اين موضوع چندان جدي نيست و قابل حل شدن است.

*رياست کفاشيان بر AFC مفيد است

عزيز محمدي اعتقاد دارد که فوتبال ايران بايد تلاش خود را براي کسب کرسي در AFC شدت ببخشد. او در اين باره گفت: اکنون در 13 کميته کنفدراسيون فوتبال آسيا نماينده داريم اما بايد اين روند را ادامه داده و جايگاه خودمان را ارتقا ببخشيم.

وي ادامه داد: رياست کفاشيان بر کنفدراسيون فوتبال آسيا و يا تلاش براي گرفتن کرسي بيشتر براي ما بسيار مفيد خواهد بود. بعنوان نمونه اکنون ليگ قهرمانان آسيا طبق تقويم ليگ کشورهاي شرق آسيا مانند کره جنوبي و ژاپن برگزار مي‌شود اما در سال 2015 قرار است در اين تقويم بازنگري شود و کرسي هاي بيشتر، مي تواند جايگاه ما را قوي تر کند. به نظرم بايد چهره هايي چون دادکان و علي دايي را حتي با وجود اختلاف سليقه براي کسب کرسي در کميته هاي مختلف کنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي کنيم چراکه آنها چهره هاي فوتبالي و البته داراي تحصيلات عالي در فوتبال ايران هستند.

* فيفا هم منشور اخلاقي دارد

بخش ديگري از گفت و گو با عزيز محمدي به بحثي شفاف درباره منشور اخلاقي و سقف قرارداد اختصاص داشت. محمدي در پاسخ به اين سوال که برخي معتقدند وي با روحيه نظامي گري و براي برخورد کردن به فوتبال آمده اظهار داشت: بسياري از بحث‌هايي که در فوتبال مطرح شد مواردي بود که به من مربوط نبود و تنها چون من در نوک پيکان قرار داشتم همه حملات متوجه‌ام شد. بعنوان نمونه در بحث منشور اخلاقي همه خواهان اجراي آن بودند. اتفاقا من اصلا بحث منشور را مرتبط به ايراد گرفتن موي بازيکنان و شکل ظاهري آنها نمي دانم.

وي ادامه داد: در يکي از بازي هاي ليگ برتر محمد دادکان رئيس وقت فدراسيون وقتي مدل موي يکي از بازيکنان را ديد به داور گفته بود اگر اين بازيکن با اين شمايل به زمين رفت بازي را برگزار نکند و ديدار را سه بر صفر به سود تيم مقابل اعلام کند اما آن زمان همه تنها من را عامل اجراي طرح منشور اخلاقي مي‌دانستند.

عزيز محمدي با اشاره به قانون مقررات رفتاري فيفا تصريح کرد: اين آئين نامه از ژوئن سال 2012 اجرايي شده و 11 اصل دارد که از جمله آنها صداقت و رفتار اخلاقي، احترام و شخصيت، عدم تحمل تبعيض و آزار و اذيت، بازي جوانمردانه، تبعيت از قانون، جلوگيري از تعارض منافع، شفافيت، مسئوليت اجتماعي و زيست محيطي، مبارز عليه مواد مخدر و دوپينگ، عدم تحمل رشوه و فساد و ممنوعيت شرط بندي و دستکاري نتايج است. بنابراين ارزش هاي اخلاقي براي فيفا هم اهميت داشته و دارد و شايد تنها در گذشته کمرنگ تر از امروز بوده است.

* ماجراي نامه به رئيس جمهور

رئيس پيشين سازمان ليگ درباره قانون سقف قرارداد گفت: آن زمان ما در دو راهي گرفتار شده بوديم، از يک سو بعضي باشگاه‌ها مثل سپاهان، ذوب آهن، مس کرمان، استقلال و پرسپوليس هزينه زيادي کرده و صداي همه را درآورده بودند. آن زمان صحبت از قراردادها 600-700 ميليوني بود. قانوني هم در مجلس گذرانده شد که طبق تبصره ماده 13 پرداخت هرگونه وجهي از بودجه کشور به ورزش حرفه اي ممنوع و بدين ترتيب دست بخش هاي صنعتي براي پول دادن به باشگاه ها بسته شد.

وي ادامه داد: وزير صنعت در نامه اي به رئيس جمهور عنوان کرد با توجه به اينکه ليگ در حال تمام شدن است براي سال ديگر يا باشگاه هاي صنعتي به سازمان تربيت بدني منتقل شوند يا اجازه سبک کردن هزينه ها و صرفه جويي صادر شود و رئيس جمهور هم به سعيدلو دستور داده بود که اين باشگاه ها را به تربيت بدني منتقل کنند و با بودجه اين سازمان اداره شوند. در حالي که تربيت بدني با بودجه خودش استقلال و پرسپوليس را نمي‌تواند بچرخاند، چگونه مي خواست اين 4 تيم يعني فولاد سپاهان، ذوب آهن، مس کرمان و فولاد خوزستان را هم اداره کند.

محمدي خاطرنشان کرد: من، تاج، کفاشيان، سميعي نژاد مدير فولاد مبارکه و سعد محمدي که آن موقع در مس کرمان بود جلسه‌اي گذاشتيم و به اين نتيجه رسيديم که براي حفظ اين 4 باشگاه که پيشاني فوتبال ايران در آسيا بودند سراغ کاهش هزينه ها برويم. چون سال قبل قراردادهاي 350 و 400 ميليوني ثبت کرده بوديم، سقف قرارداد را حداقل 350 ميليون و با پاداش 400 ميليون تعيين کرديم.

وي ادامه داد: طرح سقف قرارداد را هيات رئيسه سازمان ليگ و هيات رئيسه فدراسيون تاييد کردند و سپس سازمان تربيت بدني هم تاييد و هم بر اجراي آن تاکيد کرد اما چون من رئيس سازمان ليگ بودم و درباره آن صحبت مي کردم همه گفتند عزيزمحمدي اين کار را کرده است.

* مخالف سقف قرارداد بودم

رئيس پيشين سازمان ليگ عنوان کرد: من خودم با اينطور سقف قرارداد گذاشتن مخالف بودم. اعتقادم اين بود که اگر باشگاه ها خصوصي باشند و درآمد داشته باشند 65 درصد بودجه درآمدي باشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد بازيکنان شود و 35 درصد صرف آکادمي و کارهاي پايه‌اي که آنها هم رشد کنند. خودم قبول دارم قيمت بازيکنان و مربيان در همان حد بود اما مسلما سقف قرارداد مهدي رحمتي که در ليگ برتر، ليگ قهرمانان آسيا و تيم ملي ايران حضور دارد بايد بيشتر از سايرين باشد.

* مديران ما توانايي تحليل سقف قرارداد را نداشتند

محمدي خاطرنشان کرد: اينکه سقف قرارداد تبديل به کف آن شد به دليل اين بود که مديران ما توانايي اين تحليل را نداشتند که سقف براي بازيکنان سطح بالا و ملي پوش است و بازيکني که در تيمش نفر اصلي هم نيست بايد رقم کمتري قرارداد ببندد. اين عدم تحليل ديگر به ما باز نمي‌گردد.

* هنوز هم با دروازه‌بان خارجي مخالفم

وي ادامه داد: اصولي دارم که از آن کوتاه نمي‌آيم، بعنوان نمونه هنوز هم با آمدن دروازه‌بان خارجي مخالفم. مگر اين قانون را لغو نکردند و دروازه‌بان‌هاي خارجي به ايران نيامدند؟ چه نتيجه‌اي داشت؟ دروازه بان‌هاي ايراني تا در درون دروازه قرار نگيرند آماده و توانمند نمي‌شوند.

* برخي مربيان خارجي با رابطه و دلالي مي‌آيند

رئيس اتحاديه فوتبال در پاسخ به اين سوال که در بحث مربي خارجي هم شما بيشتر مدافع مربيان ايراني هستيد گفت: مشکل اينجاست که اگر مربي خارجي هم مي آوريم در مسير اشتباه است. مربي خارجي را بايد براي آکادمي‌هاي فوتبال بياوريم تا مربيان ما را آموزش دهند يا آنکه مربيان خودمان را به آکادمي‌هاي آژاکس، بارسلونا، آث ميلان يا برزيل بفرستيم تا آموزش ببيند و بيايند. اگر قرار بر آوردن مربي خارجي براي باشگاه‌هاست بايد مربيان خوب و سطح بالا بيايند نه اينکه با رابطه و دلالي مربيان انتخاب شوند براي مدتي بيايند و بعد بروند. مربياني همچون راجرز، رايکوف، ايويچ و استانکو را بايد به فوتبال ايران بياوريم که منشا تاثير باشند.

محمدي در اين باره که کي‌روش را جزو مربيان تاثيرگذار مي‌داند يانه و سابقه اختلافتش با اين مربي گفت: راجع به کي‌روش حرف نمي زنم اما معتقدم ما يا بايد در کنار مربيان ايراني از دستياران خوب خارجي استفاده کنيم يا در کنار مربيان خارجي دستياران ايراني قرار دهيم تا براي فوتبال کشورمان اثري داشته باشد.

* کانديدا نمي شدم هم در سازمان ليگ نمي ماندم

محمدي در مورد اينکه اگر مي‌دانست راي نمي‌آورد باز هم کانديدا مي‌شد گفت: من اگر کانديد مي شدم يا نمي شدم در سازمان ليگ نمي ماندم. مگر در مجمع انتخاباتي اعضاي مجمع نيامدند و همه گفتند به منتقمي راي نمي دهيم تا عزيز محمدي بماند؟ نظر مجمع اين بود اما مگر من ماندم؟ مي دانستم 15 اسفند سال 90 به بعد در سازمان ليگ نيستم. در خودم مي ديدم که بيايم و اين توانايي را داشتم که نيروهاي قوي را به کار بگيرم و ليگ، فدراسيون و تيم ملي را سازماندهي کنم. به همين دليل آمدم و تا آخر نيز ايستادم.

* وزارت ورزش از موضعش برگشته است

محمدي درباره اينکه حضورش با هماهنگي وزارت ورزش بوده خاطرنشان کرد: وزارت ورزش اصلا نظرش روي من مثبت نبود و به دوستان گفته بودند عزيزمحمدي نباشد اما فکر مي کنم خودشان اکنون از اين موضع برگشته باشند. به هر صورت با کارهاي شب انتخابات فهميدم راي نخواهم آورد اما براي گرم ماندن تنور انتخابات کنار نرفتم.

وي درباره بحث بازگشتش به فدراسيون فوتبال و دليل سکوتش پيرامون وضعيت فدراسيون گفت: راجع به برگشتنم چيزي نشنيدم و معتقدم بايد قاعده بازي را ياد بگيريم. قرار نيست عزيز محمدي هميشه رئيس ليگ يا اتحاديه باشد اما بايد آنجاهايي که احساس تکليف مي کنيم در صحنه وارد شويم. شايد اگر نامزد نمي شدم بعدا عده اي مي گفتند تو که مي‌توانستي چرا نيامدي اما من آمدم و اعضاي مجمع نيز با راي ندادن تکليف را از روي دوش من برداشتند.

* براي بازگشت به فدراسيون فکر مي‌کنم

عزيز محمدي درباره اينکه در صورت پيشنهاد فدراسيون به اين مجموعه بازخواهد گشت گفت: بستگي دارد چه پستي پيشنهاد شود و در مورد آن فکر خواهم کرد و بعد تصميم مي‌گيرم.

* بحث مالي داشتم، رهايم نمي‌کردند

رئيس اتحاديه فوتبال درباره برخي شايعات که پيرامون شفاف نبودن هزينه ها و مسائل مالي در دوره حضورش در سازمان ليگ مطرح مي‌شود اظهار داشت: تمام دخل و خرج هاي سازمان ليگ در 4 سال حضورم مشخص است و 28 ميليارد درآمد اين سازمان به صورت مشخص تقسيم شده است. سهم باشگاه‌ها، هيات‌ها، فدراسيون و سازمان ليگ مشخص شده و بارها هم در مجامع گفتيم هر فرد و باشگاهي که معتقد است حقش را نگرفته به مالي سازمان ليگ مراجعه کند. بازرسي کل کشور چند بار از سازمان ليگ حسابرسي کرد و اگر نوک سوزن بحث مشکل مالي داشتم، نمي گذاشتند آب خوش از گلوي ما پايين برود.

* تجهيزات سازمان ليگ 130 ميليون شد نه 3 ميليارد

عزيز محمدي در پايان گفت‌وگو عنوان کرد: با درآمدهاي سازمان ليگ، ساختمان اين سازمان را به مبلغ 3 ميليارد خريديم اما زماني که نزد يکي از مسئولان ورزش کشور رفتم او به من گفت شنيدم شما 3 ميليارد هزينه دکوراسيون ساختمان سازمان ليگ کرده‌ايد. من هم عددي گفتم که از يک بيستم آن مبلغ هم کمتر بود.در واقع 120 تا 130 ميليون تومان هزينه تمام آن تجهيزات و امکاناتي شده که اکنون در سازمان ليگ برتر وجود دارد. در اين مدت هر فرد و نهادي هر نوع سند و پرونده اي خواسته در اختيارش گذاشتيم. از قديم گفته‌اند عيب ديگران را بگير تا عيب خودت پوشيده بماند و آنهايي که اين حرف ها را مطرح کرده‌اند مي‌خواهند کارهاي خودشان پوشيده بماند.
وبلاگ نصری زاد مقدم:واقعا فوتبال ایران چه چیزی از بحرین و امارات کم دارد که مسوولان ما در داخل ایران اینقدر با تامل به اعلام کاندیداتوری فکر می کنند و با ترس از اعلام کاندیداتوری صحبت می کنند.


 



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.