سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:مارنینتی,امریکا,روسیه, توسط محمدرضا نصری زاد |

رئيس در انديشه بازگشت

خط و نشان مارتينتي براي روسيه و آمريکا


رئيس مستعفي فدراسيون جهاني کشتي با ارسال نامه‌اي به فدراسيون‌هاي عضو علاوه بر تهديد آمريکا و روسيه به دنبال راهي براي بازگشت است.


 

 

 

رافائل مارتينتي، رئيس مستعفي فدراسيون جهاني کشتي که چندي پيش با نوشتن نامه‌اي بلند بالا پاسخ صحبت‌هاي مامياشويلي، رئيس فدراسيون کشتي روسيه را داده و از خود دفاع کرده بود؛ توضيحاتي نيز درباره جلسه هيئت رئيسه فيلا در تايلند و دلايل و نحوه کناره‌گيري‌اش عنوان کرده بود.

به گزارش فارس، حالا بعد از گذشت چند روز به نظر مي‌رسد وي از استعفا پشيمان شده است و به دنبال راهي براي بازگشت است. وي از فدراسيون‌هاي جهاني عضو فيلا خواسته است تا با محدود کردن اختيارات نمايندگان آمريکا و روسيه در فيلا راهي را براي نامزدي مجدد وي در انتخابات رياست فيلا فراهم کنند.

متن نامه مارتينتي به شرح زير است:

به همه فدراسيون‌هاي ملي عضو فيلا

موضوع: تقاضاي برگزار نشست اضطراري

دوستان عزيز کشتي

پس از نامه 25 فوريه 2013 پيغام‌هاي حمايت بي‌شماري از سوي فدراسيون‌هاي ملي دريافت کردم که پرسيده بودند چه گام‌هاي محکمي را مي‌توانند براي مشارکت در نبرد مشترکمان بردارند. برخي از آنها آرزو کرده بودند که من از تصميمم صرف‌نظر کنم و به رياست فيلا بازگردم. همان طور که در نامه قبلي هم توضيح دادم، تصميم من نتيجه فشار غيرقابل تحملي بر روي خودم و ساير اعضاي هيئت رئيسه در پوکت بود.

من امروز آماده‌ام تا درصورتي که اکثر فدراسيون‌هاي ملي از من حمايت کنند، اين مأموريت را که شما از سال 2002 براي انجامش به من اعتماد کرده بوديد، دنبال کنم و اين فايده خالص براي ورزش ما است.

در حال حاضر دو گروه مقابل هم در فيلا وجود دارند: گروهي که تحت تأثير اعضايي هستند که پيشنهاد IOC براي دامن زدن به جدايي ميان اعضاي هيئت رئيسه را دنبال مي‌کنند و گروهي که من هميشه از آن دفاع کرده‌ام. احترام به عقيده همه و دورنماي کشتي به عنوان ورزشي دموکراتيک که همه شانس رسيدن به درجات بالا را با توجه به داوري بي‌طرف و برنامه‌هاي توسعه اين ورزش در تمام قاره‌ها دارند.

من متقاعد شدم که ديدگاه من از اصول IOC تبعيت مي‌کند و بايد نيروي محرکه براي نجات ورزش ما به عنوان يکي از رشته‌هاي المپيک باشد.

من با خو‌شرويي از تمام فدراسيون‌هاي عضو مي‌خواهم که در عقايد من شريک شوند و آرزو کنند کشتي با بزرگي نجات يابد و به همين منظور تقاضاي يک نشست فوق‌العاده بر اساس ماده 15 قانون فيلا را دارم.

لطفاً توجه داشته باشيد که قانون فيلا هيچ شرطي در خصوص يک رئيس مستعفي ندارد. با توجه به شرايط فوق‌العاده از شما مي‌خواهم تا با اصلاح ماده 22 قانون فيلا به منظور اجازه دادن به فدراسيون‌هاي ملي براي پيشنهاد دومين نامزد به رياست فيلا موافقت کنيد.

نشست فوق‌العاده تحت شرايط زير برگزار خواهد شد:

1- تاريخ: پيش از 30 آوريل 2013 تا تمام فدراسيون‌هاي ملي بتوانند قبل از دفاعيه کشتي در مقابل هيئت اجرايي IOC در ماه مي تصميم بگيرند و خود را با استراتژي و برنامه کاري هماهنگ کنند.

2- مکان: در سوئيس تا نزديک به مقر فيلا باشد و اهميت فدراسيون ما را نشان دهد؛ تا از همان سيستم رأي‌گيري الکترونيکي استفاده کنيم که IOC به کار مي‌گيرد و تحت نظر قانون سوئيس اجرا شود.

3- بودجه: سفر و اقامت نماينده‌اي از هر فدراسيون ملي بايد به منظور تضمين شرکت تمام 176 عضو در اين جلسه و برگزاري انتخاب به روشي دموکراتيک توسط فيلا تأمين شود.

4- رأي‌گيري: تمام تصميمات بايد توسط سيستم رأي‌گيري مخفي (رأي الکترونيکي) انجام شود.

از شما به دليل درخواست موارد زير براي برگزاري اين نشست اضطراري تشکر مي‌کنيم:

1- هماهنگي استراتژي و برنامه کاري براي قرار دادن کشتي در رشته‌هاي حاضر در المپيک 2020.

2- پذيرفتن يا رد انتخاب آلکساندر کارلين (روسيه) و جيم شر (آمريکا) به عنوان اعضاي هيئت رئيسه، رساندن تعداد نمايندگان روسيه به 3 و نمايندگان آمريکا به عدد 2 که جمعاً مخالف قوانين فيلا است.

3- تأييد وضعيت من به عنوان عضو هيئت رئيسه تا پايان دوره‌ام در سال 2014. من هنگام استعفا از رياست وضعيتم را اعلام کردم، اما تصميم‌گيري در اين باره به فدراسيون ملي بستگي دارد.

4- تعديل ماده 22 قانون فيلا: علاوه بر نماينده‌اي که توسط هيئت رئيسه فيلا معرفي مي‌شود، تقاضا شده است که فدراسيون‌هاي ملي بتوانند دومين نماينده را پيشنهاد دهند تا از ميان اعضاي هيئت رئيسه انتخاب شود. عضوي که بيشترين رأي را از سوي فدراسيون‌هاي ملي که در نشست حاضر شده‌اند،‌ به دست بياورد، براي رأي‌گيري به عنوان رياست فيلا همراه با عضوي که توسط هيئت رئيسه فيلا انتخاب مي‌شود، شرکت داده خواهند شد.

5- انتخابات رياست فيلا که تا نشست فوق‌العاده بعدي در سال 2014 در سمت خود باقي خواهد ماند.

نسخه‌اي از نامه براي شما قرار داده شده تا بتوانيد از آن رونوشتي تهيه کنيد و آن را به مقر فيلا ارسال کنيد تا به محض امکان براي هماهنگي در خصوص ويزا و ساير موارد اقدام شود.

چنين نشست فوق‌العاده‌اي تمام اين موضوعات مهم را تحت خطاب قرار مي‌دهد تا اعتبار از دست رفته مقابل IOC را به دست آورد و نتيجه‌اي دموکراتيک در شرايط بحراني که با آن روبرو هستيم ارائه دهد. اين تنها هدفي است که کارهاي من آن را دنبال مي‌کند و اميدوارم براي همه نيز همين طور باشد.

تشکر ويژه‌اي از شما به دليل همکاري فعالتان براي دفاع از کشتي در سراسر جهان دارم.

رافائل مارتينتي

رئيس مستعفي


 



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.